Dag 6 Charleston - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 6 Charleston - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 6 Charleston

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

08 September 2014 | Verenigde Staten, Savannah

Vandaag waren we vroeg uit de veren omdat we veel wilden gaan doen. In de ochtend zouden we een rondtour door Charlington maken en in de middag naar een van de oudste katoenplantages van Amerika.
Na een prima ontbijt vertrokken we om 09.00 uur richting downtown Charlington. Bij het visitorscentrum konden we kaartje kopen en vertrok ook de bus. In de bus waren wij de jongste en de overige passagiers waren minimaal 70. Dit kon je ook merken aan al het geboer en gekuch onderweg. Naast Wilma zat een man die om de vijf minuten een luide boer uit zijn mond liet komen. Was geen pretje. De tocht zelf was erg mooi. Heel veel monumenten ter herinnering aan de Amerikaanse burgeroorlog die in Charlington begonnen is. Ook veel huizen uit die tijd net als in Savannah. Veel van deze huizen zijn geschilderd in felle kleuren zodat de slaven, die niet konden lezen schrijven, konden zien waar hun huis was. Erg indrukwekkend allemaal. Vervolgens in de auto gestapt en richting huis. Onderweg kwamen we nog langs een erebegraafplaats die vol met bloemen stond. Erg mooi en indrukwekkend.

Na 1 1/2 uur kwamen wij weer terug in het visitorscentrum en hadden we trek in koffie. In marketstreet waren heel veel koffieshops en daar hebben we heerlijk koffie gedronken met een amandelspijsbol. Mmmm

Vervolgens zijn we richting de oudste plantage van Amerika gereden op ongeveer een half uur rijden van het centrum. The magnolia plantation. Deze lag in een schitterend moerasachtig natuurgebied. Je kon aan de hand van routekaart door de hele plantage lopen. Langs de huisjes van de slaven en natuurlijk ook langs het huis van de plantage-eigenaar het zogenaamde plantationhouse. De laatste zag er schitterend uit en de eerste waren echt heel klein en bekrompen. Ook liepen we door het moeras gedeelte en toen we op een brug stonden en het water inkeken kwam hij aanzwemmen. Een krokodil van ongeveer 2 1/2 meter lang. Langzaam zwom hij onze richting op. Schitterend om te zien en dat bij ons eerste moerasbezoek. Na twee uur wandelen kwamen we drijfnat van de vochtigheid weer terug bij het bezoekerscentrum waar we waren begonnen. Daar konden we een lekkere hotdog eten en onze dorst lessen. Het was tijd om naar het hotel te gaan. Op de terugweg kwamen we langs een erebegraafplaats die vol met bloemen stond. Dit was erg indrukwekkend.

Na een klein tukje en ons opgefrist te hebben gingen we weer richting downtown. We hadden trek in een steak en Wilma had een restaurant gevonden wat ons wel leek. Parkeren konden we bijna voor de deur en vervolgens heerlijk gegeten. Toen we weer buiten stonden hadden we zin om nog even een rondje te lopen. We kwamen langs een ijssalon en kochten een heerlijke oblihoorn Wilma 1 bol en Hans 2. Althans voor Nederlandse begrippen waren het wel 6 bollen. Niet normaal zoveel ijs. Met de warmte die er nog steeds was is het een hele kunst om zo'n ijshoorn zonder schade aan je kleding op te eten. Uiteraard lukte het mij niet is mijn overhemd rijp voor de was.
Inmiddels was het bij negenen en tijd om richting hotel te gaan. Onderweg nog even tanken met hetzelfde ritueel als drie dagen geleden. Het ging nu wat sneller moet ik zeggen.

Morgen een lange rit naar Pigeon Forge een plaatsje in de omgeving van de Smokey Mountains.

• 08 September 2014 - 22:17

Jolanda :

heerlijk stukje weer ,ik zie het voor me hoe Hans dat ijsje aan het eten was haha en dat gezicht van Wima erbij ;) zo leuk hoe wij jullie vakantie kunnen mee beleven ik geniet er erg van lieverds
    jullie ook dat is zeker liefs van Jol en Hans

• 08 September 2014 - 22:54

Hanneke:

Geweldige dag zo, een boerende buurman in de bus en een krokodil gezien! Het kan niet op. Het lijkt me indrukwekkend om zo'n plantage te bezoeken, vooral wetende hoe het daar allemaal in zijn werk ging. Ik kan me voorstellen dat je daarna zo'n heerlijke steak en een ijsje hebt verorberd. Je hebt weer een mooi verslag geschreven, op naar de volgende bestemming.Ik ben alweer benieuwd wat daar allemaal te zien is. XX