Dag 9 Pigeon Forge -Chattanooga - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 9 Pigeon Forge -Chattanooga - Reisverslag uit Pigeon Forge, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 9 Pigeon Forge -Chattanooga

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

11 September 2014 | Verenigde Staten, Pigeon Forge

Vandaag een korte rit van 225 kilometer naar Chattanooga

Chattanooga is een stad in de Amerikaanse staat Tennessee en telt 155.554 inwoners. Het is hiermee de 129e stad in de Verenigde Staten (2000). De oppervlakte bedraagt 350,0 km², waarmee het de 42e stad is. We zullen hier 1 overnachting hebben en wel in het ChooChoo hotel. Dit is een hotel wat gemaakt is uit een voormalig treinstation inclusief wagons. Het is een groot complex met alle ruimtes van een treinstation. Alles is omgebouwd tot hotel. Wij hadden een treincoupé verwacht maar kregen een kamer in een van de hoofdgebouwen. Upgraden kon wel maar was aardig aan de prijs en we hadden een schitterende kamer gekregen. Het was half een en wij wilden nog twee attracties gaan doen. De eerste was naar de lookout mountain. Je gaat dan met een trein omhoog die een stijgingsgraad van 45 graden heeft en dat is best heftig. Eenmaal boven en dan praat je over 728 meter heb je een schitterend uitzicht over Chattanooga en de Smokey Mountains. Ook kon je zien dat de rivier de Tenessee praktisch om Chattanooga heen loopt. Boven was er ook een schitterend plantsoen met allemaal herinneringen aan de burgeroorlog. Ook was er een woonwijk waar mensen wonen die dik boven de Balkenende norm verdienen. Schitterend gewoon. Na veel foto's genomen te hebben en genoten van het schitterende uitzicht gingen we weer met de trein naar beneden.

Het volgende item was Ruby Falles. Een waterval die in een grot van 1120 meter diep aanwezig is. Deze waterval is 40 meter hoog en daarmee de hoogste van Amerika. Hij is bij toeval ontdekt in 1928 toen graafmachines een lift aan het bouwen waren om boven op de berg te komen. In de grot moesten we ongeveer 800 meter lopen eer we bij de waterval waren. Eenmaal daar aangekomen weet je niet wat je ziet. Een schitterende waterval die uit het niets naar beneden komt. Waar het water vandaan komt is tot op de dag van vandaag onduidelijk. Het was echt genieten.
Vervolgens weer 800 meter terug en ondertussen was het half zes geworden.

We gingen richting downtown maar daar konden we het niet echt vinden. Dan maar terug naar het Hotel en dat bleek een goede keus. Een heerlijke loungebar waar we een lekker afzakkertje konden nemen. Na ongeveer anderhalf uur daar gezeten te hebben begon te maag toch wat te rammelen.

De gardenrestaurant was voor een hele groep gereserveerd zo bleek en moesten wij op zoek naar een ander restaurant. Gelukkig had het hotel er verschillende en kwamen we uiteindelijk in The Station House terecht. Een restaurant gemaakt in de trant van de jaren 50 met een groot podium waarop een band stond te spelen. Het klonk erg gezellig dus besloten wij om hier te gaan eten. Het leuke was dat alle serveersters en ober bij toerbeurt gingen zingen met de band. Bekende nummer uit de jaren 60, 70 en 80. Was gewoon helemaal top en al gauw zongen en klapte wij gewoon mee. Het eten was geweldig en zoals gewoonlijk in Amerika weer Veel te veel.

Na een paar Irish Coffees als toetje vonden we het wel tijd om naar onze kamer te gaan. Het verslag moest tenslotte ook nog gemaakt worden.
We kijken weer terug op een geweldige dag en morgen gaan wie richting Nashville, de stad van de Country en Western Music.

Jullie gaan het weer lezen.