Dag 10 Chattanooga - Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 10 Chattanooga - Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 10 Chattanooga - Nashville

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

12 September 2014 | Verenigde Staten, Nashville

Vandaag gingen we verplaatsen naar Nashville de stad van de country en Johnny Cash. Maar voor we daarheen gingen wilden we eerst nog naar Lynchburg. Het plaatsje met niet meer dan 5000 inwoners maar waar wel de distilleerderij van Jack Daniels het whiskymerk staat. Een rondtour over deze distilleerderij wilden wij dan ook zeker maken. Na onderweg te hebben ontbeten bij Subway kwamen wij omstreeks 10.30 uur bij Jack Daniels aan. Opvallend was dat de rondtour gratis was. We konden direct aansluiten en hebben bijna anderhalf uur een rondleiding met uitleg over het hele productieproces van Jack Daniels gekregen. Uiteraard ook van alles gezien en geroken. Proeven mocht helaas niet van de distilleerderij ligt in een County waar het bij de wet verboden is om publiekelijk alcohol te schenken en te verkopen. je vindt hier dan ook geen enkele kroeg en de restaurants zijn compleet alcoholvrij. Wel kon je aan het einde van de rondleiding een fles Jack Daniels kopen. Maar proeven ook aan het einde van de toer was er niet bij. De wet heeft een uitzondering gemaakt voor het verkopen in de distilleerderij. Je mag de fles alleen niet open maken en je moet hem in de verpakking laten. Al met al een reuze interessante rondleiding waar we geen spijt van hadden. Vervolgens in het kleine dorpje de lunch tot ons genomen in een soort huiskamerrestaurant. Allemaal hele kleine kamertjes waar een eettafel en een paar stoelen stonden waar je aan kon eten. Wel leuk om mee te maken.

Ondertussen was het half twee geworden en kwamen we er achter dat de klok een uur achteruit gezet moest worden. We waren namelijk weer een tijdzone gepasseerd. Het tijdsverschil met Nederland is nu zeven uur.

Vervolgens op weg gegaan naar Nashville. We moesten ongeveer anderhalf uur rijden dus dat viel mee. Wederom geen file en het hotel was makkelijk te vinden. Na ingecheckt te hebben kreeg Wilma het geweldige idee om te gaan lopen naar de binnenstad. Volgens haar en de receptioniste was dit maar een kwartiertje lopen. Het werd iets langer. Maar dat kwam voornamelijk door de vele verkeerslichten. Uiteindelijk kwamen we in downtown Nashville uit. Wat ons direct opviel waren de grote hoeveelheid winkels waar ze van die echte cowboylaarzen verkochten. Zowel voor dames als heren. Wij hebben er een paar bezocht maar van de prijzen, 500 euro, werden wij niet vrolijk.

Waar we wel vrolijk van werden waren de enorme hoeveelheid bars en restaurants. In elke bar was livemuziek. Soms van twee zangers met gitaar en soms van een complete viermans band. Allen speelde voornamelijk countrymuziek. Geweldig om te zien en mee te maken. We besloten dan maar om een kleine kroegentocht te houden om er zoveel mogelijk van te zien en mee te maken. Vallen was dat het publiek in de cafe's gemiddeld vijftig jaar oud waren. Wij voelden ons dus wel thuis. En gezellig dat het was. Bij sommige begon men spontaan te dansen en voor je getwist ging de hele tent uit zijn bol. Helemaal top. Na twee uur stopt de band, wordt alles afgebouwd en komt er weer een nieuwe band. Die moeten eerst alles weer opbouwen. Dit ritueel speelt zich ongeveer 3 a 4 keer per dag in elke bar af.

We hadden nog niet gegeten en dat gingen we ook wel merken. Dus toch maar een eetgelegenheid opgezocht. We belanden uiteindelijk in een tent waar alles net even anders ging als normaal. De bediening deed de gekste dingen met de bezoekers. Zetten ze een koksmuts met geschreven tekst op, maakte sarcastische opmerkingen maar wel met een leuke toonzetting en sprongen en dansten op de tafels. Een gekke gewaarwording maar wel weer leuk. Wij werden gespaard van al die gekke dingen. Wel vroeg de ober waar wij vandaan kwamen en dat het wat extreem kon overkomen als je hier nog nooit geweest was. Het eten was trouwens perfect.
Na afgerekend te hebben hadden we mazzel dat er een taxi voor de deur stond en wij direct konden instappen. Wilma wilde nog wel terug gaan lopen maar ik was er wel klaar mee. Morgen weer een dag.

In onze mooie hotelkamer lekker koffie zetten en aan het verslag beginnen.
Morgen Nashville verder verkennen wat zeker gaat lukken. Vooral aan het einde van de dag hahaha.

Tot morgen.

• 12 September 2014 - 12:19

Hams En Jolanda :

top verslag weer wat genieten jullie he ? zo fijn , en wij genieten mee !!! xxxx veel plezier nog

• 08 Januari 2015 - 22:15

Nick Huijboom:

Hallo Hans.
    Weet je de naam nog van dat restaurant in Nashville waar de obers zich zo raar gedroegen?

Gr, Nick