Dag 11 Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 11 Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 11 Nashville

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

13 September 2014 | Verenigde Staten, Nashville

Vandaag stond de gehele dag Nashville op het programma. Na een goed en stevig ontbijt liepen we om 09.00 uur al buiten. Het was lekker weer en de temperatuur was zeer aangenaam. Zo rond de 23 graden. Niet te warm en niet te koud wat ons deed besluiten om te voet te gaan. Als eerste wilden wij naar het wereldberoemde Central Music Hall of Fame & Museum. Een verschrikkelijk groot, mooi, gebouw waarin alle wereldsterren van de Countrymusic in terug te vinden zijn. Kenny Rodgers, Johnny Cash en natuurlijk Dolly Parton en vele anderen. In het museum zie je kleding gitaren en alle gouden platen van deze artiesten. Ook staan er twee schitterende auto's van Elvis, alsmede een van zijn pianos's. Dan zie je een legio van gitaren en kleding wat echt schitterend is om te zien. Ruim anderhalf uur ben je bezig met de alles te bekijken en dan eindig je in de hall of Fame. Hier hebben diverse artiesten een plaquette aan de muur met hun naam en wat zij voor de Countrymusic betekent hebben. Erg indrukwekkend.

Daarna was het tijd voor koffie met muffins. Vervolgens richting Tennessee State Capitol wat eruit ziet als een Griekse tempel. Erg mooi om te zien. Zou zijn er meerder gebouwen die overeenkomsten vertonen met Griekse gebouwen en tempels. Erg mooi om te zien. De lunch hebben wij bij het Hard Rock Cafe genuttigd en zo konden wij er weer even tegenaan. We begonnen de voetjes aardig te voelen en hadden beiden zo iets we gaan iets met de auto doen. Het werd uiteindelijk Opryland wat net even buiten Nashville ligt. Dit is een gigantische complex met hotels, evenementen, attracties en een outletmall zo groot als we hem nog niet hadden gezien. Dus even snuffelen en natuurlijk konden we het niet laten om nog wat kleding te kopen. Moet kunnen toch?

Het was ondertussen half vijf en tijd om terug naar het hotel te gaan en ons voor te bereiden voor onze tweede avond in het uitgaansleven van Nashville. Na aankomst zag ons bed er ook wel heerlijk uit en hebben we een klein tukje van een uur gedaan. Vervolgens opgefrist en met de taxi richting Downtown. Daar was het weer een grote drukte van mensen en bands in alle cafés. Moeiteloos sloten wij ons aan en hebben we weer diverse bands bekeken. Was weer erg gezellig en leuk. Vanavond hadden we trek in Italiaans dus zochten we een leuk Italiaans restaurant op en hebben heerlijk pizza gegeten.

Toen hadden we beiden zoiets van het is mooi geweest voor vandaag en met de taxi zijn we weer richting hotel gegaan. Nu het verslag maken en ons voorbereiden op onze rit van morgen naar Mempis. De stad van Elvis.

Tot morgen