Dag 16 Natchez - New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 16 Natchez - New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 16 Natchez - New Orleans

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

18 September 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Vandaag stond de laatste rit op het programma. Van Natchez naar New Orleans. De muziekstad van de Deep South. Het was een rit van bijna 250 kilometer dus dat was te doen. We konden dus rustig aan die kant oprijden. Het was een mooie weg dwars door de natuur met ook hier weer heel veel groen. Onderweg bij een coffeeshop koffiegedronken wat midden tussen allerlei Cajunhuisjes stond. Dit waren huisje die versiert waren met van allerlei tierlantijntjes en die ook nog van souvenirs verkochten van de cajuns. Erg leuk om te zien.
Omstreeks 13.30 uur kwamen we in New Orleans aan. De stad doet mooi aan met heel veel groen en palmbomen. Mooie gebouwen en vooral in het centrum ziet het erg gezellig uit. Ons hotel ligt midden in het centrum vlakbij the French Quarter. In deze week zijn alle huizen in de Franse stijl van twee eeuweneleden gebouwd. Met die mooie gietijzeren balkons met soms heel veel bloemen en planten. Het zijn hele smalle straatjes dus alles ligt dicht op elkaar. In deze week is ook de beroemde bourbonstreet. De straat waar het elke avond een groot feest is. Vanuit alle restaurants en cafés klinkt ook hier livemuziek. Voornamelijk Jazz en Blues.

Nadat we hadden ingecheckt en de auto weer hadden laten wegzetten, wat een schitterende uitvinding is dit, moesten we nog op onze kamer wachten. Om de tijd te doden gingen we maar lunchen want dat hadden we nog niet gedaan. Op de hoek van de straat was een leuk restaurantje en aldaar hebben we ons eerste spiegeleitje gegeten in deze vakantie. Wat een topper was dat. Daarna terug naar het hotel en de kamer was klaar. Een erg mooie kamer in Indische stijl ingericht. Erg gezellig moet ik zeggen.

Na alles op de kamer geplaatst te hebben was het tijd om de omgeving te verkennen. Ondanks de hitte gingen we toch de straat op. Via The Canalstraat, naar de Bourbonstreet om even sfeer teroeven. Inderdaad de verhalen in de reisgidsen overdreven niet. Overal muziek en bars en restaurants. Het was nog niet zo heel druk dus we konden alles op ons gemak bekijken. Na 50 meter was mijn shirt aardig vochtig geworden en dat moet je dan aanvullen. Onze 1e pitchstop was een feit. Een buitenbad met sproei installatie en een band deden het goed. Een cocktail en een biertje, beiden gingen er goed bij ons in. Vervolgens weer verder langs de leuke Franse huizen met de gezellige balkonnetjes.
Het is een lange straat van zeker 1 1/2 km en voor je aan het einde bent ben je zo een uur verder. Maar wel heel leuk en met af en toe. Even stoppen is het te doen.

Terug hebben we een straat die parallel loopt aan bourbonstreet genomen. Hier waren allemaal winkels vooral antiekwinkels. Ook leuk om te zien maar na twee heb je het wel gehad. De warmte werd er niet minder door. Gelukkig konden we nog een
Elk tentje vinden voor een drankje en uiteindelijk kwamen wij weer bij ons hotel uit. Onderweg nog een collega gesproken die normaal in de County werkt maar op woensdag en donderdag samen met een paar andere sheriffs is uitgeleend aan de New Orleans Police. Het zijn dan drukke avonden en zelf kan de politie het noet aan en vandaar de detachering. Hij vond het maar niets en zat liever op zijn motor door de countrysite te rijden. Maar ja het moest nu eenmaal. Vervolgens weer verder gelopen.

In het hotel viel ons oog op een klein watertje. Dit bleek het zwembad te zijn. Ik ben er maar niet ingegaan want er zou weinig water in overblijven schat ik.
Na ons weer te hebben opgefrist en het laatste nieuws van het thuisfront bekeken te hebben kozen win er voor om vanavond Cajuns te gaan eten. Dit is eten met een Caraïben tintje. Vooral de Jambalaya schijnt erg lekker te zijn.
zo gezegd zo gedaan en op advies van de receptioniste hebben we een heerlijk Cajun restaurant gevonden. We moesten wel even buiten in de rij staan, wat met de hoge vochtigheidsgraad geen luxe was. Maar dan krijg je uiteindelijk wel wat. Vooraf schildpaddensoep die heerlijk was en Wilma een vissoep met verse Kreeft. Als hoofdgerecht had ik krokodil met garnalen in een heerlijk Jambalaya sausje en pasta. Echt heerlijk die krokodil. Wilma had garnalen met rijst in ook een Jambalaya sausje. Enfin we hebben heerlijk gegeten. Daarna nog even een irishcoffee als toetje en we konden weer rond naar het hotel.

Morgen New Orleans verkennen en dat zal zeker gaan lukken. Tot morgen maar wer.

• 18 September 2014 - 09:26

Hanneke :

Dag liefjes, toch had ik jullie wel in het zwembad willen zien zitten!! Een selfie was wel leuk geweest! Dat je krokodil hebt gegeten Hans, daar zou ik niet zo snel aan beginnen. Dat is natuurlijk alleen het idee, want het heeft je goed gesmaakt. Morgen de stad verkennen, benieuwd wat er op het programma staat. Knuffel van mij

• 18 September 2014 - 13:17

Patricia:

Hè Hans en Wilma geniet nog maar even die laatste momenten! Ik lig nu ook voor de laatste uurtjes op het strand in Lesbos. Fijne terugreis en we spreken elkaar vast volgende week. XX Patricia