Dag 18 New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 18 New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 18 New Orleans

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

20 September 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Onze laatste dag stond in het teken van de Swamptour in de moerassen van New Orleans. Na weer een heerlijk ontbijten op bed te hebben gekregen deden we lekker rustig aan. Omstreeks tien uur lieten we de auto voorrijden en konden we vertrekken. Om 12.00 uur moesten we op de lokatie zijn, om vervolgens om 12.15 uur te vertrekken. We hebben eerst nog even sightseeing in New Orleans gedaan, alvorens richting lokatie te rijden waar vandaan we zouden vertrekken.
Daar kwamen we ruim op tijd aan en we hadden dus nog even tijd voor koffie. Het vertrekpunt lang langs een zijrivier van de Missisippi en langs de over stonden de mooiste huizen met allemaal een of meerdere boten. Echt schitterend om te zien.

Om 12.10 kwam de schipper en mochten we aan boord. Het gezelschap was noet zo heel groot dus je had ruimte voldoende op de boot om van alle kanten te filmen en foto's te nemen. Na eerst een rondje langs de diverse villa's gingen we richting moeras. En ik kan jullie zeggen dat we anderhalf uur genoten hebben. Daar waar wij dachten dat als we een krokodil zouden zien is het meegenomen werden we totaal overbluft. Zoveel krokodillen hebben we gezien het was echt geweldig. Uiteraard wist de schipper de plekken waar ze zaten. Met marshmallows lokt hij ze naar de boot. Uiteraard kwamen ze ook en met hun grote bek met tanden namen ze de marshmallows tot zich. Wat een bek zeg, vol met scherpe tanden waar je zeker niet je hand in wilt doen. Zo hebben wij er diverse gezien. Ook had de schipper een jonge krokodil aan boord. Deze konden we even vasthouden en dat voelde best vreemd aan. Een dikke huis die ook weer zacht aanvoelde. Heel apart moet ik zeggen.

Na twee uur door het moeras gevaren te hebben was de tocht ten einde en kwamen we weer bij de start aan. Daar vandaan met de auto snel naar de Mac voor de brunch. Het was ondertussen half drie en we hadden pas een croissantje op.
Vervolgens terug naar het hotel en de de auto leeggemaakt met alles wat er nog in lag en mee moet terug naar Nederland. De auto weer weg laten zetten en al een klein beetje de koffers gaan inpakken.

We wilden nog voor Uggs gaan en volgens internet moest er vlakbij een winkel zijn die Uggs verkoopt. Helaas de winkel niet kunnen vinden en toen hadden we zoiets van we gaan lekker aan de borrel en sluiten het af. Nog even lekker gegeten en toen naar het hotel. Morgen weer vroeg op naar de luchthaven om de auto in te leveren en dan via Houston naar Amsterdam.

Dit was dan ook het laatste verslag van deze reis. Uit de vele reacties konden wij opmerken dat iedereen het leuk vond en uitkeek naar het volgende verslag. Het was leuk om te doen en om iedereen een beetje deel te laten maken van onze schitterende vakantie naar de Deep South van Amerika. Op onze beurt vonden wij al jullie reactie weer heel leuk om te lezen.
Wat onze volgende reis gaat worden is nog niet bekend maar dan gaan jullie zeker weer van ons horen.

Bedankt voor alle reacties en groetjes van
Hans en Wilma

• 20 September 2014 - 08:55

Lia:

goede terugvlucht en we spreken elkaar gauw!

• 21 September 2014 - 08:50

Hanneke:

Dat zal weer een prachtig fotoboek worden! Mooie foto's en gezellige verslagen, jullie hebben een prachtige reis gemaakt. Straks weer even wennen thuis en een jetlagje wegwerken!! En....weer gewone hollandse pot; zelf koken, ach het heeft allemaal zijn charme. Tot gauw, knuffels