Dag 1 Amsterdam - Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 1 Amsterdam - Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 1 Amsterdam - Atlanta

06 Juni 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

Eindelijk was het dan zover en was de dag gekomen dat we met Sandra en Martin richting de Deep South van Amerika vertrokken. Na netjes door Britt en Niels te zijn afgezet op Schiphol verliep het inchecken vrij snel. Eerst maar even heerlijk ontbijten voor we naar de gate gingen waar de 737 van united airlines al op ons stond te wachten. Na een goede vlucht kwamen we om 14.00 uur lokale tijd in Washington aan. Het bekende ritueel van de imigration en de douane kon beginnen. Na twee uur waren we door beide hobbels en hadden we nog een half uur voor een hapje en een drankje. Om 16.45 konden we boarden voor onze vlucht naar Atlanta. Een klein vliegtuig moest ons daarheen brengen en deze zat volledig gevuld. Het gevolg was dat het vliegtuig overbeladen was en er gewicht af moest. Dit kregen we na een uurtje te horen dus dat was al een uur vertraging. Voor 500 dollar kon je een andere vlucht nemen. Dit was voor veel jongelui niet tegen dovenmansoren gezegd en al snel had het vliegtuig, na ook hun bagage verwijderd te hebben, op het juiste gewicht. We konden vertrekken......
Richting startbaan is het in Amerika vaak filerijden omdat er zoveel vluchten vertrekken. Dus wij sloten netjes aan in de rij. Halverwege kregen wij te horen dat het noodweer was in Atlanta en dat wij niet konden vertrekken en minimaal wederom een uur moesten wachten. Uiteindelijk om 19.30 gingen we de lucht in en hadden we een goede vlucht naar Atlanta. Aldaar de koffers opgehaald en richting verhuurbedrijf. De was gehuurd bij Europcar maar tussen alle verhuurbedrijven geen loket van dit verhuurbedrijf. Na wat heen en weer gevraagd te hebben bleek dat dit ondergebracht was bij een ander verhuurbedrijf en deze had inderdaad onze reservering. Helaas liep het toch allemaal anders. De jeep Cherokee die wij gereserveerd hadden was een sportmodel en veel te klein voor vier personen met vier koffers en twee trolleykoffers. Dus we moesten een grotere nemen En dat ging geld kosten. 600 dollar maar liefst. Op dat moment niet veel keus dus dat maar gedaan. Toen bleek dat we de volledige huur moesten betalen omdat er wel een reservering maar geen betaling was gedaan. Vreemd vonden bij, maar even naar Nederland de reisagent bellen gaat hem om 05.00 uur niet worden. Uiteindelijk betaald en hopende dat het goed gaat komen. Met onze auto, een grote met voldoende ruimte reden we naar het hotel waar de bar natuurlijk al dicht was. Kon er ook nog wel bij. Toen maar bij een lokale supermarkt, die 24 uur open zijn wat drankjes gehaald en op de hotelkamer onze dorst gelest. Het was 01.30 dat we uiteindelijk in bed lagen, na eerst nog een mail gestuurd te hebben naar Go America. Zojuist heb ik met Go America gebeld en zij deelde mij mede dat ze er druk mee bezig waren en dat er wel degelijk een betaling was gedaan. Het zou goedkomen en daar gaan we maar van uit. Nu lekker in bed aan de koffie en kijken wat de dag gaat brengen. Tot morgen.

• 06 Juni 2016 - 15:08

Cecile:

Goed begin van je reis Hans

• 06 Juni 2016 - 18:43

Jolanda En Hans :

Heel veel plezier !!!!

• 06 Juni 2016 - 20:09

Patricia:

Zo de eerste avonturen hebben jullie al weer beleefd! Leuk om te lezen, ik blijf jullie volgen dus kom maar op met al die verslagen. Vanaf nu gaat vast alles weer goed

• 06 Juni 2016 - 23:24

Deb:

Vanaf nu een top reis toegewenst..en wat leuk zo mee reis.....gezellig...have fun xxx