Dag 9 Clarksdale - Indianola - Reisverslag uit Indianola, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 9 Clarksdale - Indianola - Reisverslag uit Indianola, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 9 Clarksdale - Indianola

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

14 Juni 2016 | Verenigde Staten, Indianola

Vandaag stond de verplaatsing naar Indianola op het programma. De stad van B.B. king de beroemde bluesmuzikant. Het bleek niet ver van Clarksdale te leggen en het zou dus een korte rit worden. Na ons bouwvallige stulpje, waar het trouwens goed slapen was, verlaten te hebben kwamen we om 10.00 uur in Indianola aan. De zo'n stond al hoog en de de thermometer gaf wederom boven de dertig graden aan. We zijn direct doorgereden naar het B.B. Kingmuseum alwaar alles van deze beroemdheid te zien was. Van foto's tot filmmateriaal. Aldaar koffiegedronken en diverse foto's gemaakt. Na een winkel bezocht te hebben die allerlei soorten pecannoten verkocht zijn we richting hotel gereden om heerlijk in het zwembad te duiken. Echter dat ging helaas niet door. Bij aankomst bleek het zwembad onder constructiion te zijn en ook volledig leeg. Een kleine domper kan ik wel zeggen. Even het noodscenario bekeken en het plaatsje Greenwich lag aan de Mississippi en op een half uurtje rijden. Er zou een haven zijn waar ongetwijfeld wat de beleven was. Na 45 minuten kwamen we daar aan en de haven bleek een kleine jachthaven te zijn met daarnaast een gigantisch casino. Dan maar even lekker aan de waterkant van de Mississippi zitten en toen het tekeer was nog even door Greenwich gereden. Niet echt de moeite waard maar we zagen wel het verschil tussen arm en rijk daar. Het ene gedeelte van de stad kende mooie huizen en een voornamelijk blanke bevolking zo zagen wij. Aan de andere kant van de stad zag je compleet uitgewoonde kratjes waar nog mensen in wonen. Voornamelijk de donkere bevolking woont hier. Geen prettig gedeelte om s'avonds rond te lopen. Je zit hier echt in de Deep South waarbij het verschil tussen blank en zwart nog wel aanwezig is. Nadat we Greenwich hadden bekeken kwamen we een supermarkt tegen en besloten we hier weer even de nodige boodschappen te doen. Vervolgens naar het hotel en lekker relaxen met een hapje en een drankje. Indianola is geen plaats die wij aanraden en er valt niet echt veel te beleven. Tegenover ons hotel was een Mac. We besloten om ons avondeten bij deze Mac te gaan nuttigen. Het was ons 1e bezoek dus dat mocht wel. Na het eten nog even koffie aan ons "zwembad" gedronken en zo kwam er een einde aan een wat rustige dag. Morgen een lange rit naar New Orleans alwaar we drie overnachtingen hebben. Hier gaan we weer van alles doen en dat lezen jullie morgen weer.