Dag 19 Orlando Capa Canaveral - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 19 Orlando Capa Canaveral - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 19 Orlando Capa Canaveral

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

24 Juni 2016 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vandaag wederom een warme dag met hoge temperaturen. Op het programma stond een bezoek brengen aan Cape Canaveral alwaar het Kennedy Space Center gevestigd is. Vanuit cape Canaveral zijn in der loop er jaren alle ruimteraketten en spaceshuttles gelanceerd die naar de maan geweest zijn of wetenschappelijk werk rondom de aarde hebben verricht.
Het is gelegen aan de oostkust van Florida en we wilden het coniferen met een middagje strand. Dat betekende vroeg uit de veren, ontbijten en richting Cape Canaveral. Het was ongeveer vijf kwartier rijden en dat was te doen. Zeker gezien de afstanden die we de afgelopen weken soms hebben moeten rijden.
Omstreeks 10.00 uur stonden we voor de ingang. Na de voucher voor toegangskaartjes te hebben ingewisseld, we hadden namelijk gratis kaartjes van onze reisagent Go Amerika gekregen, betraden we het terrein van de NASA. Direct bij de ingang stonden al een aantal raketten en een spaceshuttle opgesteld. Erg indrukwekkend moet ik zeggen. Er worden diverse 3D voorstellingen gegeven en ook kan je met een astronaut lunchen. Dit hebben wij niet gedaan. Spectaculair is de voorstelling over de spaceshuttle Atlanta die meerder malen de ruimte in is geweest en nu in een grote hangar is opgesteld en bekeken kan worden. Vooraf wordt je meegenomen, op zijn Amerikaans met veel bombarie, in de wereld van de Atlanta. In donkere ruimtes met veel projectieschermen rondom waan je je even in de ruimte. Na afloop gaat het doek omhoog en stap je de hangar in warm de shuttle staat opgesteld. Echt gigantisch groot en schitterend om te zien. Ook kan je een simulatie doen van hoe het is om in een spaceshuttle gelanceerd te worden. Martin en ik hebben dat gedaan en dat was best realistisch. Je voelt door de snelheid je wangen trillen en ligt echt naar boven te staren als ware het dat je verticaal de lucht wordt ingeschoten. Een mooie ervaring.
Het was ondertussen half drie geworden en de hoogste tijd om het strand op te zoeken. Cocaobeach was vlakbij hadden we gezien en dat was ons doel. Na het strand gevonden te hebben even de Atlantische oceaan in om af te koelen. Althans dat was de bedoeling. De temperatuur van het zeewater was echter zodanig dat er van verfrissing niet echt sprake was. Gelukkig was er een leuk strandtentje en die bracht uitkomst. Omstreeks 19.00 uur weer op huis aan. Bij de supermarkt garnalen en vlees voor de barbeque halen en zo konden we de dag gezellig en lekker afsluiten. Martin had een spelletje bedacht waarbij je muziek moest raden en zo werd het al gauw 02.00 uur toen we moe maar voldaan in bed lagen. Morgen staat in het telen van shoppen en doen we het verder rustig aan. De vele shoppingmalls zullen wij met een bezoek vereren en zal er ongetwijfeld het een en ander gekocht gaan worden.
Morgen lezen jullie hoer meer over.