Dag 1 Amsterdam - le Treport - Reisverslag uit Le Tréport, Frankrijk van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 1 Amsterdam - le Treport - Reisverslag uit Le Tréport, Frankrijk van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 1 Amsterdam - le Treport

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

07 September 2015 | Frankrijk, Le Tréport

Vandaag is onze vakantie dan echt begonnen. Na het succes van de rondreis door Zuid-Engeland stond dit keer de Westkust van Frankrijk op het programma. Een voor ons nog volledig onbekend gedeelte van Frankrijk. Om 08.45 uur vertrokken we vanuit Purmerend. De planning was dat we overLille zouden rijden om even de oude binnenstad te zien. Na een voorspoedige reis zonder files kwamen we om 12.00 uur in LIlle aan. De route naar de binnenstad was werkelijk perfect. Half onder de grond rijdend kom je zo in het centrum van Lille uit. Een mooie stadskern met veel historische gebouwen. Helaas regende het dus hebben we maar vanuit de auto de binnenstad bekeken om vervolgens richting le treport te rijden. Na bijna drie kwartier omrijden kwamen wij daar om 16.30 uur aan. Treport is een kleine havenstad met vele kleurige huizen. Toen we aankwamen scheen de zon ook vol en dat maakte het zeer aangenaam. Even inchecken, binnen 1 minuut stond ik weer buiten, had de sleutel en verteld dat we van het ontbijt gebruik wilde maken morgenochtend. De man achter de bar ging weer weg en sloot het hotel en het restaurant af. Het bleek dat het restaurant, net als vele anderen, op maandag gesloten was. Vervolgens heerlijk in het zonnetje de boulevard op en even de haven in. Aangezien het best warm was trokken we al snel de conclusie dat het terras niet te lang op ons moest wachten. Na een heerlijk drankje zochten we toch het hotel maar weer op. Spullen uit de auto voor morgen en snel naar de kamer. Het hotel leek uitgestorven en met de sleutel konden we gewoon het restaurant in en door naar onze kamer. Een prima kamer die pas gerenoveerd bleek te zijn. Zag er prima uit. Om 20.00 uur richting haven om lekker eten. Ook hier bleken de meeste restaurants op maandag gesloten te zijn. Na even rondzoemen vonden we een leuk visrestaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Een bar was niet open dus koffie aan de boulevard zat er niet in. Dan maar weer naar het hotel. De lange dag begon zijn oren te vertonen. Morgen naar Etretat waar we twee dagen blijven. Tot morgen.
Wjj gaan nu ff in de rusr.

• 08 September 2015 - 21:20

Hanneke:

Ha vakantiegangers, fijn om te lezen dat jullie meteen het vakantiegevoel te pakken hebben!! Even lekker bijkomen van alle drukte van de laatste maanden. Altijd leuk om ergens naar toe te gaan waar je nog niet geweest bent en Frankrijk is natuurlijk een prachtig land. Geniet er van, dikke kus van ons