Dag 2 le Treport - Etretat - Reisverslag uit Étretat, Frankrijk van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 2 le Treport - Etretat - Reisverslag uit Étretat, Frankrijk van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 2 le Treport - Etretat

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

09 September 2015 | Frankrijk, Étretat

Vandaag rijden we naar onze tweede lokatie Etretat. Een plaats aan de kust net even boven Le Havre. We vermijden de snelweg om zo te genieten van de diverse pittoreske Franse dorpjes. Een schitterende route die ons uiteindelijk via Dieppe en Fecamp in Etretat doen aankomen. Ons hotel hadden we snel gevonden en droeg de naam detective hotel. Alle kamers dagen de naam van een beroemde detective en de inrichting is ook zodanig. Zo heeft onze kamer de naam van Heroule Poirot (wie kent hem niet?). Grappig is dat de tv verstopt zit in een oude lederen koffer waarmee je met een touwconstructie de klep naar beneden kan laten en je scherm dan zichtbaar wordt. Wilma schrok omdat ze geen badkamer kon vinden. Wel was er een levensgrote wandspiegel. Ik had in een recensie gelezen over dit hotel dat er aan de zijkant van deze spiegel een knopje zit waar je op moet drukken. En ja hoor deze zat er en na gedrukt te hebben ging de spiegel naar voren en kon je de mooie badkamer in. Leuk gedaan hoor. Na geïnstalleerd te zijn gingen we het dorp in. Etretat is een leuk plaatje met volop bars, restaurant en winkels met lokale producten. Bij de boulevard aangekomen zagen we de beroemde krijtrots waar de vorm van een olifantenslurf uitkomt. Ook staat er boven op een krijtrots een kappel waar je naartoe kan lopen. Staat voor morgen op het programma. Hier vandaan schijn je een schitterend uitzicht te hebben.
Na een drankje en lekker opgefrist te zijn hebben we heerlijk gegeten en zat dag 2 er weer op. Morgen de berg beklimmen en dat lezen jullie weer in het volgende verslag.