Dag 4 en 5 caen - Reisverslag uit Caen, Frankrijk van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 caen - Reisverslag uit Caen, Frankrijk van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5 caen

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

11 September 2015 | Frankrijk, Caen

Aangezien het gisteren wat laat was geworden vandaag maar een verslag van twee dagen. We vertrokken gisteren van Etretat naar caen met een tussenstop in Honfleur. Een schilderachtige stad die als een van de mooiste van west Frankrijk wordt gezien. En inderdaad het zag er schitterend uit een haven met rondom allemaal oude huizen met restaurants en bars werkelijk schitterend om te zien. Na. Koffie. Gedronken te hebben vertrokken wij richting Caen. Caen is een grote stad welke in de 2e WO grotendeels is gebombardeerd maar welke weer in de oude stijl in opgebouwd. Werkelijk schitterend om te zien. Het beste kan je treintje door de stad nemen om alles te zien. Dat hebben wij dus ook gedaan en je komt werkelijk overal. Opkeken aantal gigantische kerken hebben wij bezocht wat erg interessant was. Tijdens het lopen kwamen we in een typisch Frans straat met allemaal pittoreske restaurants. Zak er ook zo gezellig uit. We besloten om daar 's avonds te gaan eten. Na de treintour van een uur kwamen we met droge keel aan en hebben we eerst even geborreld vervolgens richting hotel opfrissen en een leuk restaurantje gezocht. We zaten heerlijk buiten en genoten van alles om ons heen. Het vier gangen menu was heerlijk en de wijn smaakt nog beter. Moe maar voldaan kwamen we terug in het hotel en sliepen vrij snel. Tot we om 01.00 uur gewekt werden door allemaal ste men buiten. Allemaal jongelui die de diverse kroegen in de omgeving van hotel bezochten of bezocht hadden. Dit ging door tot vijf uur. Toen vielen we inslaap.
Toch weer bijtijds er uit want vandaag stonden er diverse lokaties op het programma die in het teken van D-day stonden. Tot kunstmatig gemaakte havenden ere-begraafplaatsen en bunkers met kanonnen we hebben het allemaal gezien. Ook 360 graden film was erg indrukwekkend. Op de ere begraafplaats, de grootste van Europa, waar Amerikaanse soldaten liggen was ook nog een officiële plechtigheid gaande. Inclusief volkslied.
Om vijf uur weer terug bij het hotel en een heerlijk biertje genomen. Vanavond weer lekker eten en morgen naar onze nieuwe bestemming.