Dag 6 Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 6 Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 6 Memphis

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

11 Juni 2016 | Verenigde Staten, Memphis

Vandaag stonden we vroeg op omdat we een redelijk druk programma hadden en wij, gezien de hitte, vroeg bij Graceland wilde zijn. Na een heerlijk ontbijt in het hotel vertrokken wij omstreeks 09.00 uur richting het huis van Elvis. Een belangrijke dag voor Martin en Sandra die beiden fans van hem zijn en altijd gezegd hebben als we naar Amerika gaan dan gaan we naar Graceland. Wel vandaag was het dan zover. Bij Graceland aangekomen viel de drukte mee. Via het hotel hadden we kortingsbon gekregen op de entree en het parkeertarief. Na kaartjes gekocht te hebben waren we snel aan de beurt om in het busje te stappen die ons naar het huis van Elvis zou brengen. Dit ligt aan de overkant van de weg en je zit ongeveer twee minuten in het busje. Na uitgestapt te zijn even wachten op de voorgaande groep voordat we naar binnen mochten. Dit ging vrij snel en toen mochten we het huis betreden. De huiskamer, keuken, diverse relaxruimtes hebben we mogen bewonderen. In elke kamer stonden meerdere tv's waar de gehele familie Presley aan verslaafd was. Alle kamers waren voor die tijd voorzien van de nieuwste snufjes. Of dit nu op het gebied van audio, meubels of keukenapparatuur was. Het maakte niet uit.
Via de woning kom je in de diverse bijgebouwen waar de gouden platen collectie en de kostuums van Elvis te zien zijn. Aan het einde loop je via de tuin en het zwembad naar het graf van Elvis. Ook de andere. Familieleden die overleden zijn hebben daar hun eigen graf. Het is en blijft indrukwekkend om dit te zien.
Nadat het busje ons weer naar de overkant van de weg had gebracht was het tijd voor koffie. Lekker in het zonnetje genieten van een bakje Amerikaanse 'Nespresso'. Daarna hebben we in een grote hal alle auto's van Elvis mogen bewonderen. Veel Cadillacs had Elvis in zijn bezit. Maar ook motoren, jeeps en diverse sportauto's. Vervolgens weer naar buiten en naar het terrein waar de twee vliegtuigen van Elvis staan. Ook hier mochten we naar binnen en keken wij ons ogen uit. Een eetkamer, slaapkamer met een tweepersoonsbed en relaxruimtes maakte deel uit van het vliegtuig. Mooi om te zien.
Martin kocht nog wat souvenirs en vervolgens was het tijd om richting onze volgende bestemming te gaan: het Lorraine Motel in Memphis alwaar op 4 april 1968 Martin Luther King op het balkon was doodgeschoten. TomTom bracht ons weer netjes naartoe en het was redelijk druk daar. Het motel lag er nog net zo bij als 48 jaar geleden. Ook de auto van King staat nog voor het Motel. Het is echt zo'n motel die je wel in films uit die tijd ziet. Over de leuning van het balkon hangt een grote krans ter nagedachtenis aan Martin Luther King. Nadat bekeken te hebben was het tijd voor een late lunch. In een lokaal restaurant tegenover het motel hebben we heerlijk gegeten. Natchos, wings, tosti's en salades. Het was lekker. Opvallend was dat ze aparte eetrubriek hadden speciaal voor de Memphis policedeparrment. Dienders kunnen daar ongestoord voor niets bestellen en eten.
De temperatuur was ondertussen tegen de 35 graden en we besloten om nog langs de sunstudio te rijden waar Elvis zijn eerste platen heeft opgenomen. We zijn er niet naar binnen gegaan en kozen voor een lekker verblijf aan de rand van het zwembad op het dakterras van ons hotel. Na even een paar fotos's van de Sunstudio genomen te hebben waren wij om 15.30 weer bij ons hotel. Snel onze zwemkleding aan en naar het dak. Daar waren heerlijk ligbedden en het zwembad lag er goed bij. Tevens een schitterend uitzicht over de Missisippi. Om 18.30 hielden we het voor gezien en gingen we terug naar de kamer. Vanavond stond Bealstreet weer op het programma. Om 20.00 uur vertrokken we die kant op en hebben we diverse locaties bezocht met uitstekende muziek. Uiteindelijk kwamen we weer bij ons tentje terecht waar we de dag daarvoor ook al geweest waren. Een prima plek voor een hapje en een drankje in de buitenlucht. Er speelde een prima band dus alle ingrediënten waren aanwezig. Wel moesten we 5 dollar pp entree betalen. Iets war na 20.00 uur kennelijk gebruikelijk is. Opvallend was de grote hoeveelheid politieagenten die in de straat aanwezig zijn. Bealstreet is ongeveer 200 meter lang en kent drie kruisingen. Op elke kruising storen minimaal vier politieauto's met bemanning. Zij staan daar dus de hele avond naast hun auto te wachten tot er iets gebeurt. In Bealstreet zelf staan ook nog eens vier auto's met dienders erbij. Dit is elke avond het beeld. Na negen uur wordt iedereen die Bealstreet inkomt ook gefouilleerd op wapen en andere verboden middelen. Het blijft een indrukwekkend schouwspel. Ik moet wel zeggen dat we geen incident gezien hebben dus het werkt wel kennelijk.
Na een heerlijke avond was het om 24.00 uur tijd voor ons mandje. Nog even een kwartiertje lopen naar het hotel en dan de kooi in. Morgen vertrekken we richting Tupelo alwaar we 1 nacht zullen verblijven.
Tot morgen weer.