Dag 7 Memphis - Tupelo - Reisverslag uit Tupelo, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 7 Memphis - Tupelo - Reisverslag uit Tupelo, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 7 Memphis - Tupelo

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

12 Juni 2016 | Verenigde Staten, Tupelo

Vandaag stond de rit Memphis Tupelo op her programma. Tupelo de geboortestad van Elvis en de stad van de sigaar. We kozen ervoor om de TomTom in te stellen op het vermijden van de highways en zodoende zouden we er bijna drie uur over doen. Dit gedeelte van het land is vrij vlak en je kan dus af en toe genieten van mooie vergezichten. Het eerste gedeelte was niet veel bijzonders maar daarna reden we door het echte Amerika zoals we dat van de televisie kennen. Mooie brede wegen met aan weerskanten mooie gelijkvloerse woningen. Sommige mochten wel een likje verf hebben en Martin zag hier meteen handel in. Na een koffieshop bij de Subway kwamen we omstreeks13.00 uur in Tupelo aan. We gingen rechtstreeks haar het geboortehuis van Elvis. Waar we vrij mochten rondlopen. Ook was er een klein kerkje waar Elvis vroeger als koorknaapje gezongen heeft. Daarnaast was er een museum welke wij lieten voor wat het was. In het bezoekerscentrum heeft Sandra een mooie naambordje Elvis Presley Road gekocht. Dit was hetzelfde bord zoals de straten in Amerika staan aangegeven en ook in de kleur groen. Mooi voor in de tuin.
Ons tweede doel was een sigarenstore die veel bekendheid heeft in deze staat. We wilden daar even kijken en dan weer verder gaan. Dat liep iets anders. Bij binnenkomst kwamen we in een lokaal met een bar en allerlei voorwerpen die sigarenrokers gebruiken. Een klein museum eigenlijk. Alles was van hout dus er hing een warme en gezellige sfeer. Vervolgens moest je een deur door en kwam je in een grote humidor (sigaren klimaatkamer) in deze kamer stonden allemaal kasten met sigaren uitgestald. Niet de sigaren die je bij de sigarenwinkel of de supermarkt koopt, maar echte sigaren van een hoge kwaliteit. We keken onze ogen uit. Ja en als je daar dan bent dan wil je toch een sigaartje proeven. De eigenaar was ondertussen bij ons gekomen en gaf een kleine rondleiding. Uiteindelijk hadden Martin en ik een sigaar uitgezocht (voor een schappelijke prijs). Ook kochten wij een klein kistje voor als het moment er is.
Het was aardig warm in Tupelo en wij besloten in het voorste gedeelte wat te drinken bij de toog. De eigenaar gaf een goed advies voor een lokaal biertje en vervolgens nam hij ons mee naar de 1e verdieping. Daar was een relaxruimte gecreëerd met breedbeeld tv en heerlijke relaxstoelen. Heerlijk onderuit gezocht konden wij daar van onze sigaar genieten. Het twee biertje kregen wij van de eigenaar omdat hij het geweldig vond dat wij uit Holland bij hem sigaren hadden gekocht. Zo waren we zo weer een uur verder wat zeker de moeite waars was. Het liep tegen vier uur en konden ongetwijfeld op de kamer. We reden naar ons hotel en kregen weer een nette kamer toegewezen. Vervolgens naar de supermarkt om wat boodschappen te doen en ook daar bleek men geen wijn voor de dames te verkopen. Dan maar op zoek naar een slijterij die we snel gevonden hadden. Twee flesjes chardonnay ingeslagen en vervolgens op zoek naar een leuke lokatie voor een drankje. Dat was even een probleem. Tupelo is leuk maar kent geen echt uitgaansgedeelte. We besloten bij het hotel ons borreluurtje te houden en zo gezegd zo gedaan. Tegenover ons hotel was een grillrestaurant waar het gigantisch druk was, zo zagen wij. We konden nog een tafel om half acht reserveren dus dat was prima.
En de drukte was niet voor niets moet ik zeggen. Wat hebben wij daar heerlijk gegeten. Vooraf kregen we in de vorm van een tulband uienringen die op een speciale wijze waren gefrituurd. Zag er mooi uit en smaakt ook perfect met een bijbehorende sauce. Vervolgens een tussengerecht gekregen in de vorm van een salade en daarna kwam het hoogtepunt in de vorm van een ribeye voor Martin en Wilma, Sandra en ik hadden ossenhaas. Hij was heerlijk. Irishcoffee toe en een bezoekje van de manager doe zijn excuus kwam aanbieden dat hij geen Stella Artois meer op de tap had en wij van hèm ons voorgerecht, de uienringen, kregen
Nog een tijd met de ober zitten napraten en uiteindelijk waren we de laatste die het restaurant verlieten. Lopend naar het hotel en heerlijk ons mandje in. Morgen naar Clarksdale alwaar we weer een nieuw avontuur tegemoet gaan. Maar dat lezen jullie morgen..

• 12 Juni 2016 - 21:06

Cecile:

Ha Hans, blijft als een heerlijke reis klinken. Mooie plekken met een rijke geschiedenis, goed gezelschap en heerlijk eten en drinken. Wat wil een mens nog meer! Enjoy!!