Dag 10 Indianola - New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 10 Indianola - New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 10 Indianola - New Orleans

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

15 Juni 2016 | Verenigde Staten, New Orleans

We werden vanmorgen wakker met hevige regen en onweer. Wat een verschil met de mooie dag van gisteren. Vandaag verplaatsen we naar New Orleans alwaar we drie nachten zullen verblijven in het Holiday Inn Super Dome. Een hotel midden in het centrum. Het was ongeveer 4 1/2 uur rijden en met dit weer was dat ook weer niet zo heel erg. Na het ontbijt de auto inladen en vertrekken. Het weer werd er niet echt beter op en toen we in New Orleans aankwamen regende het nog steeds. Na het inchecken konden we direct op de kamer. Een schitterende kamer met alles erop en eraan. Hier houden we het wel uit de komende dagen. Ondertussen was het droog geworden en dorsten we het aan om New Orleans te gaan verkennen. Via Canalstreet, de vergelijken met het Damrak bij ons, zijn we naar Bourbonstreet gelopen. De uitgaansstraat van New Orleans. Vele restaurants en bars zijn hier aanwezig. Ook hier weer veel livemuziek en dan met name blues wat er gespeeld wordt. Het was buiten warm en vochtig en al snel zochten we wat verkoeling in een leuke bar met een band, het was happy hour en je kreeg twee drankje voor de prijs van 1. De dames wilde een cocktail en de mannen een biertje. 24 dollar mocht ik afrekenen. Echte "happy hourprijzen" vonden wij!!
Bourbonstreet staat bekend om de huizen die geheel in Franse style zijn gebouwd. Allemaal met die gietijzeren balkons in allerlei vormen. Toont heel leuk en gezellig. Er komt een mengeling van mensen in deze straat. Veel toeristen maar ook veel zakenlui en lokale zwervers en mafketels die er alles aan doen om de aandacht te trekken. Je hebt er niet veel last van en soms is het pom wel even leuk om te zien. Na een 1e indruk van Bourbonstreet gekregen te hebben begonnen onze magen weer wat signalen af te geven. Het was al half zes en er moest toch gegeten worden. In de omgeving van Frenchmanstreet moesten leuke tentjes zitten waar je kon eten. Althans dat had ik gelezen in diverse verslagen. Het was even lopen maar uiteindelijk vonden we een leuk restaurantje in deze straat. Het eten viel een beetje tegen maar onze magen waren weer redelijk gevuld. Onderweg hadden we een gezellig koffiezette gezien waar we nog even heerlijk buiten koffie gedronken hebben. Het werd al schemerig en we besloten naar het Louis Amstrongplein te lopen waar een bluesband zou spelen. Er was nog een tafeltje vrij en onder het genot van een drankje hebben we genoten van deze bluesband. De vermoeidheid begon weer toe te slaan en we moesten nog een stukje naar ons hotel lopen. In de hitte en de vochtigheid zijn we die kant opgegaan en lagen we omstreeks 23.30 te bed. Morgen verder New Orleans verkennen en dat lezen jullie morgen weer.