Dag 11 New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 11 New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 11 New Orleans

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

16 Juni 2016 | Verenigde Staten, New Orleans

Vandaag werd ik door Wilma, Sandra, Martin en de kinderen via de IPad (FaceTime) wakker gezongen met lang zal ze leven. Het was namelijk mijn verjaardag en dat moet natuurlijk gevierd worden. Na het uitpakken van de cadeaus en het doornemen van alle Facebook felicitaties was het tijdbom te ontbijten. Een heerlijk ontbijt kregen we voorgeschoteld en daar konden we de trip van vandaag wel mee aan. Het verkennen van New Orleans stond op het programma. Allereerst de bijzondere begraafplaats. Niet een plek waar je normaal zo snel naartoe haat. Echter in New Orleans worden de mensen boven de grond begraven in grote marmeren graftombes. Heel apart om te zien. Ze doen dit vanwege de drassige ondergrond in New Orleans en omdat ze bang zijn dat bij overstromingen de graven wegdrijven. Bij aankomst bleek dat we alleen de begraafplaats optochten met een erkende gids. Tja en die hadden wij natuurlijk niet. Een lijst van lokale gidsen was voorhanden bij de ingang en die konden wij gebruiken om er een uit te zoeken. Dat hebben we maar niet gedaan en vanachter de omheining hebben we de begraafplaats bekeken. Vervolgen naar het Louis Amstrongpark, alwaar in de vijver piranha's zwemmen. Deze zijn achtergebleven naar de orkaan Kathrina van 2005 waarbij half New Orleans is weggevaagd. Helaas was het water te troebel om ze te zien en hebben we het park verder bekeken, er staan veel beelden van beroemde blues en jazzmuzikanten. Leuk om te zien. Na het park verlaten te hebben zijn we binnendoor richting french quarter gelopen. Deze wijk grenst aan de Mississippi. Aldaar aangekomen hebben we heerlijke koffie met beignets genuttigd bij het beroemde café du mondel. Er was nog een tafeltje vrij dus we hadden mazzel. De beignets zijn heerlijk en als je eens hier bent mag je deze zeker niet missen.
Vervolgens de French market opgelopen waar allerleukste snuisterijen te koop worden aangeboden.
De temperatuur was alweer flink opgelopen en de vochtigheidsgraad hoog. Tijd dus om even af te koelen en de dorst te lessen. We zagen een B.B. Kingrestaurant annex bar en besloten om deze te bezoeken. Er speelde een liveband met een zangers met een prachtige stem. We zaten net en toen begon het noodweer los te barsten. Onweer en veel regen zorgden ervoor dat we hier nog wel even waren. Na twee uur werd het droog en konden we weer verder. Langs de Mississippi gelopen waar de raderboot helaas was uitgevaren en zo richting uitgaanscentrum. Het was ondertussen alweer vier uur en we moesten nog wat boodschappen doen. Morgen moeten we vroeg op en worden om 08.00 uur gehaald voor de Swamptour. Dit is een tocht door het moeras waarbij krokodillen worden gespot. Daarvoor moesten we natuurlijk wel even wat eten. Na de shop stop richting hotel en even gezellig geborreld. Er was immers iemand jarig. S'avonds heerlijk gegeten en zo was de dag weer voorbij. Morgen de krokodillentocht en dat lezen jullie dan ook weer.