Dag 17 Orlando Seaworld - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 17 Orlando Seaworld - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 17 Orlando Seaworld

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

22 Juni 2016 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vandaag stond Seaworld op het programma en waren we dus vroeg uit de veren. Na het ontbijt te gekookte eitjes vertrokken we richting ticketbureau voor de kaartjes. TomTom hielp ons weer dapper en na 20 minuten rijden waren we op de plaats van bestemming. Ook kochten we direct de kaartjes voor de universal studio's die woensdag op het programma staan.
TomTom ingesteld op Seaworld en na een halfuur reden we het gigantisch parkeerterrein op. Je hoeft weinig zelf te doen want overal staan verkeersregelaars die jou in het juiste parkeervak leiden. Dit geldt ook voor de kassa's alwaar iedereen in rijen verdeeld wordt, afhankelijk van het soort entreekaartje wat je hebt. We waren vlot binnen en als eerste de aanvangstijden van de shows bekeken en het dagprogramma gemaakt. Vele shows hebben we gezien van zeeleeuwen tot en met de Orka's. Met name de laatste is de laatste tijd erg omstreden omdat er veel geluiden te horen zijn dat de orka's gewoon in de vrije natuur moeten leven. Seaworld San Diego heeft dan ook besloten hun Orkashow in 2017 te beëindigen. Orlando heeft die stap nog niet genomen maar wij begrepen dät dat niet lang op zich laat wachten. De shows waren schitterend om te zien en met de grootste precieze in elkaar gezet. Ook zie je dat Seaworld aan allerlei reïntegratietrajecten doet voor zieke zeedieren en zijn er diverse bassins waar je deze vissen kunt zien.
Om vijf uur sloten we de dag uit met de ontdekkingsreis naar Atlanta. In een boot ga je dan onder water, figuurlijk, en zie je de verzonken stad Atlanta, vanuit de donkerte ga je vervolgens door een soort deur en sta je buiten op ongeveer vijftig meter hoogte en stort je boot letterlijk naar beneden. Is ff schrikken maar een mooie ervaring om mee te maken. Vervolgens vaar je weer naar binnen en gebeurt dit nog een keer. Alleen dan in volledige donkerte. Doorweekt stap je uit de boot maar met de huidige temperatuur is dit ook wel weer lekker.
Nadat we Seaworld haden verlaten snel naar de Wallmart voor de boodschappen. Vanavond stond een barbeque op het programma. De eigenaar van onze bungalow was zo vriendelijk geweest omen mooie barbeque af te leveren zodat we heerlijk aan de rand van het zwembad konden bakken. Zo gezegd zo gedaan en na een kar vol boodschappen gehaald te hebben, zaten we omstreeks 20.00 uur aan een heerlijke barbeque.
Een mooie afsluiting van een geslaagde dag. Morgen naar de universal studio's en dat lezen jullie dan weer.