Dag 18 Orlando Universal Studio's - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 18 Orlando Universal Studio's - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 18 Orlando Universal Studio's

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 Juni 2016 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vandaag stonden de universal studio's op het programma. Ondanks de hitte wilden wij dit toch gaan trotseren en vol goede moed vertrokken wij om 09.30 richting Universal boulevard. Na een half uurtje rijden kwamen we aan en was het allereerst de auto parkeren. Amerika zou Amerika niet zijn als dit niet tot in de puntjes geregeld was. Een mega parkeercomplex waar je door medewerkers van de studio's naar je juiste parkeerplaats gedirigeerd wordt. Vervolgens via loopbanen en roltrappen kom je bij de ingang en kan je gaan genieten. Het was natuurlijk, zoals elke dag daar, verschrikkelijk druk en iedereen is druk bezig om te kijken naar welke attractie men moet gaan en hoe laat diverse shows beginnen. Wij begonnen, na de koffie, bij de Terminator om vervolgens diverse andere shows te bezoeken. Het is een complete stad op zich en schitterend gemaakt. Een heel gedeelte is zelfs in de stijl van Harry Potter gemaakt waar je heerlijk doorheen kan dwalen. Heel veel horeca en winkeltjes in de stijl van Harry Potter. Ook kan je in een rollercoaster die je door de wereld van Harry Potter laat zweven. Jammer dat de veiligheidsbeugel wat krap is zodat deze schrijver, na 1 1/2 uur gewacht te hebben te horen kreeg dat hij helaas niet mee mocht.
Maar verder niets te kagen hoor. De 4d van de Shrack was heel leuk om te zien en ook een optreden van de blues brothers in een van de nagemaakte New Yorkse straatjes was geweldig om te zien. Martin heeft diverse 8-banen en rollercoasters gedaan die allen gebaseerd waren op een films van Universal. De dames lieten het dit aan zich voorbij gaan en ik liep telelens tegen het beugelprobleem aan. Een mooi systeem is wel dat je bij binnenkomst voor 12 dollar een bidon kan kopen waar je over frisdrank mee kan halen. Telkens kan je deze weer bijvullen zonder daarvoor te hoeven betalen. Met deze warmte ideaal.
Om 18.00 uur begonnen onze voetjes wat tegen te stribbelen en kozen wij ervoor om retour kissimmee te gaan. Aldaar hadden we een Indisch restaurant gezien die een dinerbuffet had. Aldaar heerlijk gegeten van allerlei Indische gerechten. Vervolgens een likeurtje en een sigaar gehaald en de avond aan het zwembad doorgebracht, nagenietend van de dag. Conclusie was dat het een leuke dag was waarin we veel gezien hadden maar de studiotour, zoals die in Los Angeles is, wel een gemis is voor dit park. Het was ook ontzettend druk en je krijgt al gauw het idee dat mensen meer aan het wandelen zijn dan de shows bezoeken. Dit likt natuurlijk zo, maar de lange wachttijden, soms 120 minuten, nodigen niet direct altijd uit om die show te bezoeken.
Morgen gaan we naar Cape Canaveral aan de kust. De lokatie waar de ruimtevaartuigen van de NASA de ruimte ingeschoten worden. Jullie gaan het weer lezen.

• 23 Juni 2016 - 13:08

Patricia Heij:

Leuk om te lezen over de Universal Studio's, ik wil ook!!! Harry Potter was er nog niet toen ik er was, lijkt me erg leuk. Wel jammer van de beugelproblematiek!! Nog maar paar daagjes......... Veel plezier morgen bij Cape. Is erg leuk, wel een rondleiding met gids doen hoor!!!