Dag 15 Vicksburg - Natchez - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 15 Vicksburg - Natchez - Reisverslag uit Natchez, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 15 Vicksburg - Natchez

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

17 September 2014 | Verenigde Staten, Natchez

Na een wat onrustige nacht in ons kabouterbedje werden we door onze gastvrouw verrast met een zeer exclusief ontbijt in de eetkamer van de Mansion. Heerlijk eieren met spek, warme croissants, verse jus d'orange en natuurlijk koffie. Na dit heerlijke ontbijt was het tijd om deze mooie mansion te verlaten en koers te vatten naar Natchez onze volgende stop. De rit zou ongeveer twee uur duren dus we hadden verder de hele dag om Natchez te bekijken. Het zonnetjes scheen weer lekker en met een temperatuur van over de 30 graden en vochtigheidsgraad die erg hoog lag reden wij in twee uur naar Natchez. We konden natuurlijk nog niet inchecken en besloten wij om eerst maar lekker koffie te gaan drinken. In een leuk koffietentje midden in het centrum namen we koffie met plaatselijke gebak. Dit was met veel noten en gember en smaakte met ijs zeer lekker.
Vervolgens naar het visitorscentrum om wat kaarten en folders te bemachtigen. We besloten om naar de Grand Village of the Natchez Indians te gaan. Dit moest volgens ons een soort openluchtmuseum zijn waar te zien was hoe vroeger de natchez indianen geleefd zouden hebben. Daar aangekomen was er eerst een museum wat gezien de warmte even een lekkere verkoeling gaf. Daarna moesten we toch naar buiten. Het was een mooi natuurgebied maar hoe we ook zochten we zagen weinig van het indianenstam. We kwamen een hut tegen en dat was het. Wel een paar terpen waar eens de overige hutten opgestaan moesten hebben. Deze waren er echter in geen velden of wegen te zien. Mede gezien de hitte waren we er ook wel een beetje klaar mee en besloten snel de auto weer op te zoeken met de airco.

Ondertussen was het lunchtijd en hebben win dit keer de subway aangedaan voor een heerlijk broodje met tonijnsalade. Daarna naar de Missisippi gereden en genoten van het schitterende uitzicht. Natchez licht direct aan deze rivier en het uitzicht is dan ook schitterend. Vervolgens de oude binnenstad ingetrokken en aldaar een leuke wandeling gemaakt langs allemaal leuke, nostalgische huizen en winkels.
Wilma wilde nog even naar J.C. Penny, een soort vroom en dreesman maar dan even groter, maar aldaar aangekomen bleek die er niet meer te zijn. Wel waren er andere winkels voor in
de plaats gekomen en zodoende hebben we daar even rondgekeken.
Ondertussen was het vier uur geworden en konden we inchecken in ons hotel. We kregen een kamer met uitzicht op de Mississippi en dat was erg mooi.
Gezien de slechte nacht vielen onze oogjes toch een beetje dicht en hebben gewoon een lekker tukkie gedaan tot een uur of zes. Daarna lekker opgefrist en een leuk restaurantje in het centrum opgezocht. Daar hebben we heerlijk gegeten van de kip op de wijze gemaakt zoals ze dat in het zuiden doen. Met veel kruiden en sauzen waardoor er een heerlijke smaak aan zat. Na afloop terug naar het hotel en lekker koffie gedronken.

Zo kwam er weer een einde aan een toch wel rustige dag. Morgen vertrekken we naar onze eindbestemming: New Orleans. Hier zullen we tot zaterdag blijven en dan vliegen we weer terug naar Nederland.
New Orleans de stad van de Jazz en de Blues. De stad van de moerassen en krokodillen. We gaan het allemaal meemaken en jullie gaan het weer lezen.
Tot morgen.

• 17 September 2014 - 08:22

Lia Seijmonsbergen:

Oh, wat enig jongens, ben erg nieuwsgierig naar New Orléans, dus kan niet wachten tot het volgende verslag!