Dag 17: Austin - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 17: Austin - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 17: Austin

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

23 September 2022 | Verenigde Staten, Austin

Vandaag was het een dag om Austin te verkennen maar ook om iets langer in bed te blijven liggen. Na een heerlijk ontbijt vertrokken we we richting de Texas capitol. De Capitol is het bestuurlijke epische centrum van Texas. Hier huisvest te senator van Texas met zijn regering en regeren zij over de staat Texas. De toegang is vrij toegankelijk en je leert er meer over de geschiedenis van dit gebouw. Je kan er in diverse zalen terecht waar het parlement zitting neemt en waar veel schilderijen van voormalige senatoren hangen. En mooi gebouw waar je zo een uurtje zoet bent. Buiten kun je genieten van 22 hectare tuin en groen. Wel zie je overal bewaking staan en ook bij binnenkomst moet je door de detectiepoortjes.

Na twee uur hadden we het wel gezien en konden we weer snel de auto in met de airco. Ook vandaag was de temperatuur weer boven de 35 gaden.

We hadden trek in koffie met iets lekkers en niet ver was een mall die ongetwijfeld een koffietentje had. En dat was ook zo en koffie met een roomsoes stonden reeds op ons te wachten. Daarna richting 6th street waar volgens onze info veel te doen moest zijn. Helaas was er nog veel gesloten en het zoeken van een parkeerplaats is was echt een crime. Een aardige mevrouw wees ons op een plek waar je drie uur gratis mocht parkeren. Het was een klein stukje lopen maar dat hadden we er wel voor over. Het was ondertussen 13.00 uur geworden en we moesten toch ook lunchen. Zoals ik al zei waren veel restaurants nog dicht. Deze gaan pas om 17.00 uur open. Maar een Italiaan was wel open. Daar hebben we dus heerlijk de lunch genoten.

Na de lunch naar de waterkant want daar was een gedeelte van de rivier die door warmwaterbronnen verwarmd wordt en waar veel te doen is.

na even zoeken hadden we het gevonden en het was natuurlijk gigantisch druk. Tussen 18.00 en 08.00 mag je hier gratis zwemmen en tussen 08.00 uur en 18.00 uur betaal je 15 dollar pp. Nu hoefde wij niet echt te zwemmen en er naar kijken was ook prima . Even heerlijk genoten van de zon en al die Amerikanen die van alles meeslepen als ze een dagje naar het water gaan. Mega koelboxen waar voor een week eten en drinken in kan. Op een soort karretje slepen ze dat dan mee. De kist zit ook vol met ijs want zonder ijs kan een Amerikaan echt niet. Na een uurtje hadden we het wel gezien en was het ijs om richting hotel te gaan en ons klaar te maken om ons in het uitgaansgeweld van Austin te storten. Na een hele korte siësta vertrokken we weer richting Rainystreet waar we gisteren ook waren. Parkeren wa geen probleem aangezien we vroeg waren. Het was aanzienlijk vroeger dan gisteren en overal waren de bands al aan het spelen. Ons favoriete tentje had nog buiten plaats en daar zijn we lekker gaan zitten. Voordeel hier was dat je buiten mocht roken. Dus met een sigaartje/sigaretje en een biertje/wijntje kwamen wij de tijd wel door. Om half acht moest er toch gegeten worden en dat kon daar niet. We liepen dus het straatje verder in en hebben heerlijke taco’s gegeten met kip en nachos. Echt smullen onder het genot van een drankje en een liveband.

Daarna nog even terug naar de 1e baar voor een rokertje en een afzakkertje en toen vonden we het wel genoeg. Het wegennet in Austin is gigantisch en je moet voortdurend opletten dat je wel goed rijdt. Gelukkig hadden we Tomtom die ons weer netjes door het donker naar het hotel bracht.

Morgen vertrekken we naar Dallas waar we ook weer een druk programma hebben.

tot morgen