Dag 18: Dallas een dag met wat tegenslag - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 18: Dallas een dag met wat tegenslag - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 18: Dallas een dag met wat tegenslag

24 September 2022 | Verenigde Staten, Dallas

Vandaag stond de rit naar Dallas op het programma. Een rit van 3 uur door het mooi Texas. We hadden besloten eerst naar de Southpark ranch te gaan. Dit is de ranch waar de serie Dallas destijds is opgenomen en die een belangrijke rol speelde in het verhaal van de familie Ewing. De ouderen kenne deze serie zeker nog wel.

De rit verliep voorspoedig en afgezien van een kleine file rondom Dalles kwamen we om 12.30 uur bij de ranch aan. Er is een klein museum waa je veel foto’s van de hoofdpersonen kan zien en diverse voorwerpen afkomstig uit de serie. Je kon ook het huis bezoeken maar dat hebben we maar niet gedaan. Wel even de shop binnen waar je van alles uit de serie kon kopen. Niet hee l veel bijzonders op twee bordjes na voor in onze overkapping.

Vervolgens ston de 6th Floor op het programma. Dit is het gebouw midden in het centrum van Dalles van waar uit president J.F Kennedy in op 22 november1963 is dood geschoten. Het was ongeveer een half uurtje rijden en toen we aankwamen bleek het niet zo druk te zijn. We konden makkelijk de auto parkeren en kaartjes kopen. Met de lift naar de 6e verdieping waar je eerst in een expositie terecht komt waarin alles in het teken staat van deze bewuste dag. Dan kom je bij het raam van waar uit de verdachte Lee Harley Oswald de president heeft neergeschoten. Een animatiefilm bij het raam laat precies zien hoe dit is gegaan. Oswald weer een uur later gearresteerd en 2 dagen later ook dood geschoten. Het is altijd de vraag gebleven of hij het alleen gedaan had of met meerder. Ook zijn er diverse complottheorieën over het motief. Men is er nog steeds niet achter.

Na dit bezoek even langs de Subway voor een lekker broodje. Toen was het tijd om in te checken en zijn we naar het Sheraton hotel gereden. Echt een schitterend hotel waar we graag twee nachtje in zouden willen slapen. Echter toen we incheckte was ons reservering niet bekend. Wij kwamen in het geheel niet voor. Dit hadden we al een keer eerder gehad maar toen kwam het alsnog goed. We hadden een numme Rijn Amerika wat we konden bellen voor als er iets niet goed was. De aardige receptioniste van het hotel liet ons met een vast lijn van. Het hotel bellen. Je komt dan eerst in de wacht en krijgt een bandje, in het Nederlands dat je zo snel mogelijk geholpen gaat worden. Na 20 minuten nog niemand aan de lijn en dan wordt je er uit gegooid. Gelukkig mochten we nogmaals bellen en toen had ik beet. Echter kreeg ik een Franse dam aan de lijn die wel wat Engels kon maar niet al t beest. Daarnaast was deling erg slecht. Uiteindelijk begreep ze wat het probleem was. Ze ging het checken en dat duurde even. Volgens ons kwam ze er achter dat ze het hotel nooit bevestigd had en ze gaf aan dat ze met haar manager moest overleggen. Ze zo binnen 20 minuten terugbellen. Dat werd een uur en er belde niemand. De aardige receptionist wilde nogmaals het nummer bellen met de vast lijn. We hadden ondertussen ook te horen gekregen dat het hotel helemaal vol was. Even voor de tijdslijn we waren er om 15.30 uur.

Ik kwam weer in de wacht maar opeens kreeg ik weer de Franse dame aan de lijn. Ik verteld haar dat het hotel vol zat en dat wij hier zo en zo niet konden slapen. Ze zou een ander hotel gaan zoeken en ik zou teruggebeld worden. Na drie kwartier werd ik teruggebeld door een Engels pratende dame die de receptioniste wilde spreken. Deze zei dat er niets van een reservering bekend was en dat te hotel vol was. Hierop kreeg ik deze dam die aangaf naar een ander hotel te gaan zoeken. Omstreeks half zeven was ik nog niet gebeld en het nummer van de Engels sprekende dame was voortdurend in gesprek.

Toen was ik er klaar mee en vroeg aan de receptioniste of zij een ander hotel wist. Dat wist zij en onderweg daar naartoe werd ik gebeld door de Engels dame. Ze had een nieuw hotel voor ons gevonden en de gegevens zou zij toesturen per mail. Wij terug naar het Sheraton want daar hadden we internet. Echter geen mail. Toen mijn grote vriend Booking.com. erbij gepakt en een mooi hotel uitgezocht welke nog een kamer had. Toen we daar naartoe wilde rijden belde de Engelse dame dat zij een hotel had gevonden. Ik snel even googelen en in dat hotel wil je nog niet dood gevonden worden voor 50 dollar per nacht. Het Sheraton was 135 voor een nacht dus we gingen er aanzienlijk op achteruit. We besloten naar het Hilton te gaan waar alles perfect geregeld was. We kregen een mooi kamer en hebben daar heerlijk gegeten. Dit verhaal gaat nog wel een staartje krijgen. Ik heb ook direct een mail naar het reisbureau gestuurd en mijn ongenoegen weergegeven.

Morgen gaan we naar Fort Worth waar het wilde Westen nog leeft.

tot morgen.

• 25 September 2022 - 07:57

Lia:

He gets, daar zit je toch ook niet op te wachten…balen dat je dan uren bezig bent met iets wat “gewoon” geregeld was. Nou ja, laat het de pret niet bederven. Nog een paar fijne dagen.

• 25 September 2022 - 12:28

Bote Ter Steege:

Geen vakantie herinneringen zonder af en toe een kleine tegenslag!

• 25 September 2022 - 17:13

Jolanda Van Dijk:

Nou jaaaa niet te doen zeg !!! Gelukkig zijn jullie erg geduldig maar goed besluit genomen anders zit je straks in zo een vies hotel bah zeg nou evengoed genieten dacht ik zo

• 25 September 2022 - 19:06

Hanneke:

Gelukkig heb je het zelf prima opgelost! Op naar Fort Worth om daar te genieten van het wilde Westen! Laat dit de pret maar niet drukken.

• 25 September 2022 - 21:39

Sandra:

Het is zonde van jullie tijd deze laatste dagen en wat sress maar gelukkig alles goedgemaakt door Mr Hilton. Geniet nog van het wilde westen! Niet te wild hoor!

• 26 September 2022 - 20:29

Irma:

Balen en zonde vd tijd maar fijn dat jullie een ander hotel hebben gevonden!