Dag 19 : Austin en een dagje naar Fort Worth - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 19 : Austin en een dagje naar Fort Worth - Reisverslag uit Fort Worth, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 19 : Austin en een dagje naar Fort Worth

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

25 September 2022 | Verenigde Staten, Fort Worth

Na een heerlijk avond en nacht in ons nieuwe hotel as het vandaag de dag om naar Fort Worth te gaan.

maar we vertrekken niet eerder dan dat we hebben ontbeten. Het ontbijt bestond uit een compleet buffet met van alles en nog wat. Vers fruit, diverse soorten beleg en je kon je ei naar eigen keus laten maken. Wat een verassing was dit. Na hier heerlijk van genoten te hebben vertrokken we richting Fort Worth. Fort Worth is een stad die tegen Austin aan ligt en waarvan een gedeelte nog in de stijl van het oude wilde westen is.Dagelijks worden hier diverse shows gegeven, rodeo’s en 2x per dag een zogenaamde Cattle drive, Dat is een tocht van cowboys die vee aan het drijven zijn. Het vee bestaat uit grote Texaanse longhorns die worden voor gedreven en wat ontzettend vel publiek trekt. Je moet er dan ook op tijd bij zijn en dat waren wij dan ook. Een parkeerplek was snel gevonden maar het betalen van een parkeerkaarten gaf een probleem. Dit kon alleen pet telefoon net zoals wij de Q-park app of parkmobile app kennen. En ja de Amerikaanse app hadden wij natuurlijk niet. Een aardige Amerikaanse wilde wel voor ons betalen maar toen kwam Wilma net aanlopen die een parkeerwacht had gesproken en die haar verteld had dat we gratis mochten staan omdat het een bekend probleem voor toeristen is. Dat scheelde weer 15 dollar.

Eerst hebben wij door de hoofdstraat gelopen waar vele winkels zijn waar je van alles wat met het wilde westen te maken heeft kan kopen. Ook waren er diverse saloons helemaal in de stijl van destijds. Deze waren alleen nog gesloten. Wel vonden we een leuke koffietentje waar we heerlijke koffie met wat lekkers hebben gedronken en gegeten. Hij lag aan de weg waar de optocht zou zijn en we konden rustig wachten tot 11.30 uur. Dan zou het gaan gebeuren. Vooraf maakte diverse cowboys de straat onveilig met allerlei acts en om half twaal kwamen de longhorns dan aanlopen. Onder begeleiding van een aantal cowboys legde zij hun vaste route af. Daarna gingen zij weer de wei in tot 16.00 uur want dan was er een 2e optocht. Na een kwartiertje was het voorbij en zijn we verder gaan lopen. Alle winkels en ook de saloons waren ondertussen open en rond half een zijn we een saloon binnen gegaan om wat te eten. Van binnen zag het er erg gezellig uit en je waande je even in de tijd zoals het toen was. Ook de bediening was geheel gekleed in d kleding uit die tijd. Echt heel leuk.We hebben genoten van een heerlijke lunch en voldaan zijn we daarna weer verder gegaan. Nog wat winkels bekeken en om half drie vonden wij het wel mooi. Op de terugweg zouden we langs een uitleg komen en daar was de planning op gericht. Het was een gigantische outlet wederom en alle merken waren weer aanwezig. Nog een paar dingetjes gekocht en toe was het tijd voor de borrel. Om even voor vijven waar we terug in het hotel en toen begon het flink te waaien en te onweren met een flinke bui daarbij. Wij zijn lekker naar binnen gegaan want te was van 17.00 toto 18.00 uur Happy Hour in het hotel. We kregen elk twee drankjes en hebben gezellig aan de bar gezeten en gekletst met de barkeeper. In tegenstelling tot gisteren was het niet zo druk in het hotel. Dus dat was ook wel even lekker. Tot het eten zijn we aan de bar blijven zitten en hebben daar ook maar aan gedineerd. Buffalo wings met een heerlijke Saus en spaghetti met een saus van gehakt en groente. Daarna buiten nog even een sigaartje roken en toen naar de kamer voor de koffie en het verslag.

Morgen gaan we weer naar Houston en gaat er een einde komen aan deze schitterend vakantie. Dinsdag in de namiddag vliegen wij weer terug naar Nederland.

Morgen lezen jullie het laatste verslag.

tot morgen