Dag 2 Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 2 Atlanta - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 2 Atlanta

04 September 2014 | Verenigde Staten, Atlanta

Vandaag stond een bezoek aan het coca cola museum en het aquarium van Atlanta op het programma. De laatste schijnt de grootste ter wereld te zijn. Alles was op loopafstand van het hotel dus lieten we de auto in de garage. Aangezien we vroeg wakker waren gingen we na een zeer 'uitgebreid' ontbijt op pad. (Ipv een omelet kregen we een eggburger voorgeschoteld)
Onderweg kwamen op een groot veld terecht met allerlei monumenten. Het bleek dat daar onderdelen van de olympische spelen van Atlanta waren gehouden. Mooi om te zien en vooral de namen van alle atleten die in kleine klikkertjes waren gegraveerd.

Om 10.00 uur konden we bij coca cola naar binnen. Een vrij modern gebouw met allerlei zalen waarin de gehele geschiedenis van coca cola beschreven wordt. Alle reclameborden, commercials en pr artikelen van over de hele wereld kan je hier zien. Aan het einde mag je meer dan 200 Coca cola producten proeven. Onbeperkt mag je je gang gaan. Aangezien er geen alcohol bij was hebben wij het bij een paar glaasjes gelaten.

Nadat we de cola achter ons hadden gelaten was het tijd voor de lunch. Een heerlijke echte Amerikaanse hotdog smaakte ons dan ook zeer goed. De temperatuur was inmiddels rond de 30 graden met daarbij een hoge vochtigheidsgraad. De druppels rolde dan ook over ons voorhoofd. Snel naar het aquarium. Na door de security bekeken te zijn, fouilleren en tassen bekijken, mochten we naar binnen. Verschillende zalen brengen je naar alle vissen die er op onze aarde leven. Erg mooi gemaakt en je waande je af en toe echt onder water tussen de haaien, zeekoeien en Belugas in. Heel mooi om te zien en geweldig gedaan.

Om 14.30 moesten we bij de dolfijnenshow zijn. Een fantastische show met heel veel special effects en muziek. De dolfijnen speelde de hoofdrol in een musical over piraten. Geweldig om te zien. Vooral het samenspel tussen de instructeurs de dolfijnen en de special effects.

Om 16.00 uur verlieten we het aquarium en begon de vermoeidheid toch wel toe te slaan. We besloten terug naar het hotel te gaan voor een lekker drankje. Na een drankje richting kamer om over onze jetlag heen te komen. Ondertussen brak het noodweer buiten los met volop onweer en bliksem. Vanaf de 13e verdieping een mooi gezicht om te zien. Nadat we wakker geworden waren om half acht en ons hadden opgefrist regende het nog steeds en besloten we om in het hotel de blijven en Indisch te gaan eten. Na een heerlijk diner, vis en beef, zitten we nu op de 23e verdieping aan de koffie met een mooi uitzicht over Atlanta.
Morgen richting savannah en dan horen jullie weer meer.

• 04 September 2014 - 21:28

Hanneke:

Nou jongens, ik volg jullie op de voet en ik moet zeggen dat is erg leuk!! Ik ben alweer benieuwd naar dag 3! Jullie zijn al cultureel bezig geweest, dus die lekkere hotdog is wel verdiend! Een vol dagje hoor, goed benut. Goede reis morgen X