Dag 4 Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 4 Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 4 Savannah

06 September 2014 | Verenigde Staten, Savannah

Vandaag stond de stad Savannah op het programma. Savannah is een magisch stadje met mooie straten en leuke pleintjes dat geschiedenis ademt. We slapen steeds wat langer door en vandaag was het half zeven dat we wakker werden. We hebben een hotel inclusief ontbijt en dat is wel prettig moet ik zeggen. Na gedoucht te hebben en een heerlijk ontbijt tot ons te hebben genomen begon het verschrikkelijk te regenen. Het was echt even noodweer. Gelukkig hield dit na een klein uurtje op en konden we vertrekken richting de tourist information center, alwaar de open bussen voor de rondtour door savannah stonden te wachten. Na ingecheckt te hebben namen wij plaats in de bus. De tour duurde anderhalf uur en onderweg kan je overal waar hij stopt in en uitstappen. Wij kozen ervoor om eerst de gehele rit te doen om dan te kijken waar we nog naartoe wilden. Het was een schitterend rit vol adembenemende bezienswaardigheden. Mooie huizen uit de 18e en 19e eeuw die perfect waren onderhouden en er hierdoor er schitterend uitzien. Je gaat even terug in de tijd.

Na terugkomst direct de volgende bus genomen en uitgestapt bij City Market. Hier zijn allemaal kleine pittoreske winkeltjes vol met snuisterijen en een heleboel restaurants en gezellige cafe's. We hadden trek in koffie maar dat schenken ze niet overal. Dus dan maar een budweiser en een cola. Aansluitend de lunch zodat we die ook weer hadden gehad.

Na de lunch richting de haven gelopen alwaar de zogenaamde river street is. Hier staan grote oude pakhuizen waar nu voornamelijk restaurants en toeristenshops in zitten. Leuk om hier te lopen en mooie plaatjes te schieten.
De temperatuur steeg weer aardig en we besloten om met de bus terug naar de auto te gaan en een supermarkt op te zoeken. Daarna naar het hotel om ff lekker te zwemmen. Na het kopen van de diverse lekkernijen gingen we richting hotel. Donkere wolken kropen samen en het kon elk moment losbarsten. We gingen maar niet zwemmen maar hebben lekker op onze kamer geborreld.

Via trip adviser hadden we een goed visrestaurant gevonden in de historical district. Hier zijn we gaan eten en dat smaakte prima. Mosselen, garnalen en zalm. Het was heerlijk. Tussendoor kregen we zo nu en dan een show van alle serveerster die dan op een soulnummer uit de jaren 80 midden in het restaurant een dansje gingen doen. Een aparte gewaarwording maar wel heel leuk om te zien en te filmen. 11 dames, die zo uit de film Big Mama hadden kunnen komen, eisten veel aandacht van onze serveerster. Hierdoor liet ons eten even op zich wachten. Na hier iets van gezegd te hebben vloog onze dame en kwam het uiteindelijk nog goed.

Morgen gaan we richting Charleston en halverwege bezoeken we eerst nog even een gigantische outletmall. Jullie gaan het morgen weer allemaal lezen.

• 06 September 2014 - 08:27

Patricia:

Echt schitterende plaatjes van huizen! Leuk zo'n spontaan dansje tijdens je eten, gezellig!

• 06 September 2014 - 08:50

Hanneke:

Ja, ik ben weer helemaal bij gelezen! Leuk met de foto's erbij. Krijgen wij hier ook een goede indruk van wat je beschrijft. Ik begrijp alleen niet dat jij met je charmes en je postuur niet tegen 11 van die dames op kon...XX

• 06 September 2014 - 11:32

Hans De Boo:

Hardstikke leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Ben daar zelf ook geweest en dat maakt het nog leuker. Nog heel veel plezier en ga zo door! Gr. Hans.