Dag 13 Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 13 Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 13 Memphis

15 September 2014 | Verenigde Staten, Memphis

Vandaag was het dan zover. We zouden een bezoek aan Graceland gaan brengen. Na een heerlijk uitgebreid ontbijt, hadden we wel even nodig na een avondje Bealstreet, reden we omstreeks 09.30 uur naar het huis van The King. Aldaar aangekomen werden we netjes maar een parkeerplaats gedirigeerd. Vervolgens even op de foto bij het welkomstbord en dan de tickets kopen. We moesten een half uurtje wachten eer we aan de beurt waren voor de bus. Op zich niet zo erg want er was genoeg te zien in de merchandiseshop. Na een half uur werd ons nummer omgeroepen. En moesten we in line voor de bus. Tijdens het wacht krijg je een koptelefoon en een Ipad uitgereikt waarop de gehele rondleiding audiovisueel wordt toegelicht. En wat denk je ook de optie Nederlands was er. Helemaal top die Amerikanen. Vervolgens plaatsnemen in de bus en ook dit is allemaal prima geregeld. De bus brengt je dan naar het landgoed van Elvis waar de tour begint. Eerst ga je zijn huis in wat werkelijk gigantisch groot is. Huiskamer, slaapkamer, relaxkamer, tvroom, slaapkamer, eetkamer, biljarttafel, keuken, jungleroom werkelijk alles komt voorbij. Alleen op de 1e verdieping mag je uit respect niet komen. Vervolgens naar het kantoor, zijn zwembad en een grote zaal met al zijn trofeeën. Je kijkt werkelijk je ogen uit. Dan via de paardenstallen kom je uiteindelijk bij het graf waar Elvis en zijn ouders begraven liggen. Dit is een indrukwekkende plek waar iedereen ook doodstil is. Je zag sommigen een traan wegpinken die kennelijk zeer met Elvis betrokken zijn. Hiermee kwam je aan het einde van de rondleiding entr'acte de bus je weer terug naar het vertrekpunt. Daar was nog een museum met alle auto's van Elvis en die waren niet mis moet ik zeggen. Mercedes, Chevrolet, en andere mooie grote auto's glimmend in de lak. Ook zijn twee privevliegtuigen staan daar en mag je van binnen bekijken. Het ontbrak Elvis en zijn familie aan niets.

Het was ondertussen half twee geworden en de zon scheen volop. We besloten om terug naar Memphis te gaan en lekker langs de Missisippi een leuk plekje te zoeken voor een relaxte middag. Zo gezegd zo gedaan en er was een schitterend groot grasveld over een lengte van enkel kilometers waar je heerlijk in de zon kon liggen. Dit was heerlijk genieten en hadden we zeker wel verdiend na al die inspannende dagen. Om half vijf richting hotel gegaan en in de lobby nog een biertje gedronken. Daarna ons opfrissen voor een tweede bezoek aan Bealstreet. Dit keer rustig aan want morgen hebben we weer een rit voor de boeg van iets meer dan 300 kilometer.

Na ons opgefrist te hebben liepen we omstreeks 19.00 uur weer richting Bealstreet. Toen we daar aankwamen zagen we een heel verschil met gisteren. Het was een stuk rustiger en overal was plaats voldoende om te eten. We kozen een bar uit waar een Jazzband van 15 man aan het spelen was. Het klonk erg goed en het zag er gezellig uit. Aldaar lekker gegeten natches en een pastagerechten. Ondertussen luisteren naar de band en kijken naar de vele danskoppels. Koffie gingen we bij de Irishpub drinken in Bealstreet die heerlijk Irishcoffee heeft. Ondertussen was het 10.00 uur geworden entend voorheen afzakkertje in de lobbybar. Daarna naar de kamer om het verslag te schrijven.
Zo kwam er weer een einde aan Memphis een leuke stad met veel vertier. Morgen staat de Vicksburg op hetrogramma. Aldaar slapen we in een mansion of te wel een Antebellum. Dit is een chique huis van een voormalige plantage-eigenaar. Wij gaan naar, voor wie benieuwd is www.cedargroveinn.com. Hoe het daar is lezen jullie morgen weer.

• 15 September 2014 - 08:29

Hans En Jol :

wat een leuk verslag weer en wat zien jullie een hoop mooie dingen dat het gezellig is straalt er zo vanaf echt leuk om te lezen, elke dag genieten als er weer een blog binnen is ff gekeken waar jullie vannacht slapen zooo bijzonder geniet er nog even lekker van dikke knuf van ons allemaal xxxxx

• 15 September 2014 - 18:06

Hanneke:

Toch wel apart om het optrekje van Elvis te zien. Op televisie beelden zie je daar altijd huilende mensen, dan denk ik altijd: het zal wel meevallen, maar je hebt met eigen ogen gezien dat dat ook echt zo is. Zo'n middag relaxen is ook wel eens prettig. Jullie hebben al heel wat gezien. Bij een mansion moet ik alweer denken aan de film van Eddy Murphy.....veel plezier morgen. X