Dag 3 Atlanta - Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 3 Atlanta - Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 3 Atlanta - Nashville

08 Juni 2016 | Verenigde Staten, Nashville

Dag 3 was aangebroken en wederom waren we weer vroeg wakker. De jetlag is nog niet geheel verdwenen maar wordt wel minder. Vandaag gaan we naar onze volgende bestemming en dat is Nashville. Na een heerlijk douche en de koffers weer hebben ingepakt vertrokken wij rond half negen richting muziekstad Nashville. Na de ervaring van gisteren besloten wij het onjuist in het hotel te laten voor wat het was en onderweg te gaan eten. De temperatuur was al aardig aan het klimmen en het zou dus weer een warme dag gaan worden. Nashville was iets minder dan vier uur rijden en zo rond 13.00 uur was de planning om daar aan te komen. Onderweg hebben we heerlijk kunnen genieten van een ontbijten waarbij dit keer de eieren wel goed waren.
Na aankomst in het hotel, wat ongeveer 10 km van het centrum ligt, bleken onze kamers nog niet klaar te zijn. We hadden geen zij om te wachten en besloten om vast het een en ander te gaan bekijken. Als eerste stond het Nashville Opryland hotel op ons lijstje. Een gigantische groot en luxe hotel wat volledig overdekt is. Binnen is een kleine stad gemaakt is een geweldige groen oase. Winkeltjes, restaurants in overvloed. Dit wilde wij wel eens zien, voordeel was ook dat het naast de outlet van Nashville ligt. Tom Tom bracht ons er netjes heen en daar bleek dat voor het hotelbezoek 25 dollar parkeergeld moest worden betaald. Dit vonden wij iets te veel en zochten een alternatieve parkeerplaats. Die was er en via de achterkant van het hotel konden we naar binnen. Wat je doen zag was echt geweldig. Een schitterend hotel met inderdaad een klein dorpje middenin het hotel en heel veel planten en bloemen. Er stroomde zelfs een riviertje waar je met een boor over kon varen. Watervallen en fontijnen in overvloed. We zochten een gezellig terras uit vanwaar we een mooi uitzicht hadden. Na gegeten en gedronken te hebben was het tijd om het hotel weer te verlaten en richting de outlet te gaan voor de 1e inkopen. Na binnenkomst heeft Sandra diverse koopje op de kop kunnen tikken en daar is het bij gebleven. In Orlando straks zijn nog veel meer outlets en daar gaan we wel uitgebreid kijken en kopen. Martin en ik hadden een gezellig terras gevonden waar we een heerlijk biertje gedronken hebben. Na terugkomst van de dames besloten we naar het hotel te gaan om de koffers uit te pakken en vanuit daar een taxi naar downtown Nashville te nemen. Zo gezegd zo gedaan en omstreeks half zes zaten we in de taxi richting downtown. Aldaar aangekomen was er veel reuring in de uitgaansstraat van Nashville Broadway genaamd. De in het midden van de straat stond een gigantisch podium opgesteld met verlichting camera's en alles wat erbij komt kijken als er een beroemdheid komt optreden. Althans zo leek het.
Aangezien daar nog niets gebeurde zijn we maar een gezellig bar ingegaan waar een liveband speelde. Ij elke bar die je daar tegenkomt staat trouwens zo'n band te spelen. En je moet je voorstellen dat e Roel 200 bars zijn. Overal is livemuziek. Heel gezellig. Na een uurtje zat de tijd voor de band erop en moesten zij plaats maken voor de volgende. Een. Ooi moment om wat te gaan eten. Aan de overkant kom je op de eerste verdieping zitten en had je een perfect uitzicht over Broadway. Hier een grote schaal natchos met kip en allerlei kruiden en groente besteld en een schaal Buffalo wings. Een soort gemarineerde kippenpoten. Het smaakte prima en het uitzicht was top. Ook hier speelde uiteraard een band.
Vervolgens zijn we etenstijd gaan lopen en hebben we diverse winkels bezocht die cowboylaarzen verkopen. Deze zijn niet onder de 300 dollar te krijgen. Duizenden laarzen staan uitgestald en de een nog mooier dan de ander met daaraan een mooi prijskaartje. Na koffie bij het rock café gedronken te hebben togen we weer richting Broadway waar nu die beroemde country artiesten toch zouden moeten spelen. Er gebeurde echter nog niet. Wel waren er veel mensen met verlichting instellen bezig.
Recht tegenover het podium was een bar op de 1e verdieping van een pand.ook hier natuurlijk livemuziek. Ook kon je hier buiten zitten wat gezien de temperatuur zeer aangenaam was. Na een paar drankjes gebeurde er nog niets en was het reeds 23.00 uur. Althans op het horloge van Wilma. Dit in tegenstelling tot de telefoons van Martin en Hans. Deze haven 22.00 uur aan. Het bleek dat we op de reis naar Nashville weer door een tijdzone heen waren gekomen waardoor de klok 1 uur achteruit ging.
De vermoeidheid begon echter toe te slaan en aangezien er toch niets meer ging gebeuren besloten wij naar de taxi te lopen en naar het hotel te gaan. Daar aangekomen snel een bak ijsblokjes gehaald en onze laatste vier blikje waren binnen korte tijd koud. Deze konden prima als slaapmutsje fungeren. Zo was er aan dag drie een einde gekomen en gaan we morgen Nashville verder verkennen.. Tot morgen.

• 08 Juni 2016 - 17:36

Pascal:

Veel plezier

• 08 Juni 2016 - 17:57

Irma:

Klinkt goed Hans. En ik heb net even gegoogeld: jullie hebben het optreden van Coldplay gemist...