Dag 4 Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 4 Nashville - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 4 Nashville

09 Juni 2016 | Verenigde Staten, Nashville

Vandaag werden wij iets later wakker en gaat het dus steeds beter met de jetlag. Op het programma stond Nashville verkennen en een bezoek brengen aan de country music hall of fame. Om 00.30 vertrokken we richting downtown. Allereerst moest er gegeten worden want zonder goede bodem gaan we het niet redden. De temperatuur gaf op dat moment 25 graden aan en zou oplopen richting de 30. In een gezellig authentiek wijkje vonden we een Subway. De eerst die we echt tegenkwamen en wij besloten om daar te gaan ontbijten. Na een heerlijk ontbijt hebben we de omgeving bekeken door een flinke wandeling te maken. Wel moesten we de parkeertijd in de gaten houden. Wij hadden namelijk de parkeerplaats van een aardige Amerikaanse overgenomen die voor twee uur had betaald maar volgens eigen zeggen maar vijf minuten had gestaan. Aangezien de kosten voor het parkeren nog hoger zijn dan die in Amsterdam hadden wij hier dankbaar gebruik van gemaakt.
Na de wandeling hebben we de auto weer opgehaalden zijn we richting music hall gereden. Jullie moeten weten dat deze week heel Nashville op zijn kop staat vanwege de uitreiking van de de CMA awards. Dit zijn de jaarlijkse awards voor de beste countryzanger en zangeres. Overal in de stad zie je podia's, tentendorpen en activiteiten in het kader van country. Vandaag waren de uitreiking en deze waren in een theater recht tegenover de music Hall. De gehele straat was afgezet en overal stond politie. De rode loper was uitgerold en fanatieke fans zaten achter de dranghekken in stoeltjes met een lading proviand te wachten tot hun favoriet op de rode loper verscheen. Het zou pas om 17.00 uur beginnen dus zij moesten nog wel even wachten. Na de auto in een parkeergarage geplaatst te hebben zijn we de music hall of fame gaan bekijken. Hier zie je de grootheden die Nashville zou beroemd heeft gemaakt. Gouden platen, kostuums, auto's en natuurlijk heel veel gouden platen aan de wanden. Dit was zeker de moeite waard. Na twee uur kwamen we voldaan weer buiten en was het alwaar 14.00 uur. De hoeveelheid fans was aanzienlijk toegenomen maar moesten in de hitte nog wel even wachten. Wij besloten lekker op een terras te gaan zitten en een drankje te nuttigen. Binnen speelde natuurlijk een band en gezien de hitte besloten we binnen te gaan eten. Begeleid door goede muziek hebben we een hapje gedaan en zijn we even blijven hangen.
Het was inmiddels 15.30 uur en wij wilde nog even wat boodschappen doen bij de wallmart. Na de auto's opgehaald te hebben togen we de kant op van deze bekende supermarktketen. Hier div. Boodschappen gedaan en kregen we tevens re horen dat ze geen wijn verkochten. Voor de dames een kleine domper. Gelukkig ws er in de buurt van ons hotel een lokale slijter en daar konden we heerlijke wijn krijgen. Bij het hotel een klein borreluurtje en een klein tukje gedaan. Om 20.00 uur hadden we een taxi gereserveerd die ons weer netjes naar downtown Nashville bracht. Daar was het iets drukker als de vorige avond. Je kon over hoofden lopen. De uitreiking stond namelijk op het punt van beginnen en op het podium, zoals beschreven in dag 3, stond een band. Wij baande ons een weg door de menigte wat uiteindelijk lukte. We konden een goede Italiaan vinden die nog een rafeltje voor ons had. Heerlijk gegeten Martin en ik hadden samen een pizza XL die uiteindelijk toch te groot voor ons was.
Na het eten een leuk tentje gevonden waar we een mooi uitzicht hadden op de straat waar het allemaal gebeurt, Broadway. Je ziet ook van alles gebeuren. Mensen in extravagante kleding, dronken dames en mannen die struikelend een taxi inrollen. Enfin we hadden een heerlijke avond onder het genot van natuurlijk weer een goede band.
Om 00.30 vonden wij het mooi en bracht een taxi ons weer richting hotel.
Morgen naar Memphis, de stad van Elvis. Jullie gaan het weer lezen.

• 09 Juni 2016 - 14:54

Patricia:

Hans heerlijk om jullie belevenissen te lezen, je verslagen lijken wel een beetje op die van mij ;-)