Dag 12 New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 12 New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 12 New Orleans

17 Juni 2016 | Verenigde Staten, New Orleans

Vandaag vroeg op want de Swamptour stond op het programma. Met een boot door de moerassen rondom New Orleans varen met de hoop veel dieren zoals krokodillen en wasbeertjes. We werden keurig op tijd opgehaald en na een klein uurtje rijden waren we op de plaats van bestemming. De zo'n stond weer hoog aan de hemel en de temperatuur gaf wederom boven de dertig graden aan. We kregen een armband om met allerlei kleuren erin en deze die de om de groepen gescheiden te houden. Wij hadden rood, wit en blauw. Hoe toepasselijk. Omstreeks halftien werd onze kleur omgeroepen en gingen we met 16 andere toeristen richting boot. Vol verwachting vaarde we een rivier over waar we diverse krokodillen zagen zwemmen. Opeens ging de schipper zijwaarts en liet hij de boot sputterend het dichte moeras invaren. Velen planten, bomen en struiken,regen we te zien. Ook kwamen we een wasbeertjes tegen en diverse krokodillen.
Na uit dit gedeelte teruggekomen te zijn voeren we op hoge snelheid naar een ander gedeelte van het moeras. Hier zou de grote krokodillen ,leren zitten. En inderdaad die waren er ook. Naast de boot kwam er een van ongeveer 5 meter.. Kennelijk waren hij en de schipper vriendjes want hij ging niet meer weg. Divers marshmallows kreeg hij en hij liet het zich good smaken. Diverse keren ging zijn grote bek open en daar wil je echt niet tussen zitten. Na twee uur door het moeras gevaren te hebben werden we weer afgezet en bracht de bus ons weer netjes naar het hotel. Even langs de Subway een broodje scoren en dan snel naar het zwembad. De zon en de warmte hadden ons doen besluiten om de middag heerlijk aan het zwembad door te brengen. Althans de dames. Martin en ik doken in een relaxfauteuil om naar de wedstrijd Duitsland - Polen te kijken. Na afloop hiervan namen wij ook maar even een duik en dat was best wel lekker. Als diner wilde de heren krokodil eten en na de teleurstelling (uitverkocht) van het restaurant vAn gisteren hopte wij deze vandaag alsnog te scoren. Onderweg heeft Sandra haar 1e Nikes gekocht en was helemaal blij. In Bourbonstreet vonden we een bar waar happy hour was en voor we gingen eten hebben we hier een lekker cocktail gedronken. Het restaurant was niet ver daar vandaan en had nog plaats. We hebben heerlijk gegeten en ook de krokodil was voorradig. Echt smikkelen en een aanrader smaakt een beetje naar kip. Echt heerlijk. Tijdens het donder werd het steeds drukker en bleek de finale van het basketballen op tv te zijn. Althans een van de vijf wedstrijden die de twee finalisten tegen elkaar spelen. Uiteindelijk won Cleveland deze wedstrijd en komende zondag mogen ze wederom tegen elkaar spelen.
Voor de deur van het restaurant stond een geüniformeerde politieman die als een soort bewaker dienst deed. Opraakt met hem aan de praat en hij vertelde dat hij not on duty was en dat hij dit als bijbaantje deed. 2x per week fungeerde hij als een soort bewaker/portier van het restaurant. Zo verdiende hij wat bij vertelde hij. Zijn netto salaris per maand was 3000 dollar (2700 euro) maar kennelijk had hij nog iets meer nodig.
Na afloop van de wedstrijd weer terug naar het hotel en heerlijk ons mandje ingedoken. Morgen een lange rit naar Panama Beach City voor twee dagen aan het strand. Jullie gaan het weer horen.