Dag 15: San Antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 15: San Antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 15: San Antonio

21 September 2022 | Verenigde Staten, San Antonio

Vandaag de 2e dag in San Antonio en wederom liep het kwik snel op richting de 35 graden. Een bezoek aan de Historic Market Square stond op het programma en de belichting van San Fernando Kathedral.

We konden er lopend naar toe en dat scheelde weer parkeerkosten (die hier aanzienlijk zijn) aangekomen bij de Market bleek deze net open te zijn en er was nog niet veel te beleven. We besloten om dan maar even door te lopen naar de kathedral. Onderweg kwamen we langs de woning van de Spaanse Gouverneur. Deze woning is het enige overgebleven 18e eeuwse Spaanse koloniale herenhuis in Texas. Het is nu een museum waarin je kunt zien hoe de gouverneur destijds gewoond heeft. Was best leuk moet zien moet k zeggen.

Daarna richting de kathedraal. Deze kathedraal van San Fernando is de oudste continu werkende religieuze gemeenschap in Texas die gebouwd is tussen 1738 en 1749. De koepel van de kathedraal is het punt van waaruit alle kilometers in Texas werden gemeten in de 18e eeuw. Binnen zag het er schitterend uit en dagelijks is er ook nog een mis.

Vervolgens weer teruggelopen naar de Market waar ondertussen meer leven was. Hier hebben we onze 1e inkopen gedaan voor het thuisfront. Het is volledig in Mexicaanse stijl opgebouwde markt en alle winkels zijn op Mexico gericht. Ook was er een bakkerij die een toonbank had met heel veel lekkers. Uiteraard hebben we hier lekker gesmikkeld met een heerlijke bak kofffie. De bediening was in het Mexicaans gekleed en als je geluk had kwamen er aan je tafel drie Mexicaanse gitaristen voor je spelen. Was heel gezellig dus. Daarna de rest van de markt bekeken en toen was het alweer 12.00 uur. Teruggelopen naar het Hotel en de auto gepakt om richting outlet te gaan. Na drie kwartier rijden kwamen wij daar aan en wat we zegen was echt een mega outlet . Alle merken waren we vertegenwoordigd. Hier hebben diverse kledingstukken, voornamelijk sport, en wat andere kleding gekocht. Ik moet wel zeggen dat je merkt dat de euro gelijk staat aan de dollar. De koopjes die je een aantal jaren terug had heb je nu niet echt meer. Maar we zijn toch geslaagd.

Om 16.00 uur weer terug naar San Antonio waar we ivm een ongeluk op de snelweg iets langer over deden. we zouden langs de River Walk, waar we gisteren ook waren, gaan eten. Eenmaal daar aangekomen was het gezellig druk. De terrassen zaten lekker vol maar we konden nog een mooi plekje aan het water vinden bij een gezellig Mexicaans restaurant. Na lekker geborreld te hebben was het tijd om te bestellen. Twee heerlijk vleesschotel met alles erop en eraan kregen wij voorgeschoteld. Tijdens het eten werd de sfeer opgevrolijkt door vijf Mexicaanse muzikanten die allerlei bekende Mexicaanse nummers speelde. Als je wilde konden ze ook bij je tafel een persoonlijk nummer spelen maar daar mocht je dan we 20 dollar voor betalen. Wij luisterden wel van een afstandje. Was ook prima te doen en gezellig. Na het eten voelde wij allebei onze voetjes weer en besloten wij richting hotel te gaan. Na buiten nog een sigaartje/sigaretje en een Starbucks genomen te hebben was het tijd om naar de kamer te gaan.

Deze dag zit er ook weer op. Morgen gaan we richting Austin en wat we daar weer beleven lezen jullie morgen.