Dag 14 Memphis - Vicksburg - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 14 Memphis - Vicksburg - Reisverslag uit Vicksburg, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 14 Memphis - Vicksburg

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

16 September 2014 | Verenigde Staten, Vicksburg

Vandaag stond de rit naar Vicksburg op het programma. Een rit naar bleek van iets meer dan 400 km. Na wederom een goed ontbijt in de Holiday Inn reden we om 09.30 richting Vicksburg. het verkeer was rustig dus we kon lekker doorrijden. Na een lunchstop bij de fastfood met de M kwamen wij omstreeks 13.30 uur aan in de Mansion Cedar Lodge. Een heel groot landhuis aan de buitenkant van Vicksburg. Jet zag er van buiten goed verzorgt en onderhouden uit. Met uitzondering van het zwembad wat wel een schoonmaakbeurt kon gebruiken. Aangezien het weer over de dertig graden en zeer vochtig was hadden we hier wel even de balen van. Maar goed als de rest maar goed is. En dat was het zeker. We werden welkom geheten door een hele vriendelijk mevrouw in een super gezellig, oud ingerichte lobby. Om ons heen zagen we allemaal kamers die ingericht waren zoals het in 1869 was. Het jaar dat de Mansion was gebouwd. Zeer luxe allemaal en heel mooi. Na de sleutel in ontvangst genomen te hebben konden we naar de kamer. Een schitterende kamer geheel in de stijl van twee eeuwen geleden. Hier kunnen we wel een nachtje in verblijven.

Vervolgens naar het national historical park of civil war gegaan. Een gigantisch park waar je met je auto doorheen kan rijden en wat volledig in het teken staat van de Amerikaanse burgeroorlog. Vicksburg is namelijk de stad waar de noorderlingen hun overwinningsslag maakten. Daarna was de oorlog voorbij en hebben de zuiderlingen zich overgegeven. Hierdoor werd de Missisippi ook weer vrij gegeven waardoor deze weer kon dienen als belangrijke aanvoerhaven voor het noorden.
Na anderhalf uur door het park gereden te hebben en allerlei slagvelden bekeken te hebben kwamen we weer bij de uitgang.
Vervolgens nog even naar een outlet waar niet veel bijzonders te doen was. Het was vijf uur en tijd om terug te gaan en ons op te frissen.

Na dit gedaan te hebben lekker aan de borrel en om zeven uur hadden we een tafel in de Mansion gereserveerd. Een schitterende eetzaal wat je doet denken aan de serie North en South. Leuke bediening en erg belangrijk voortreffelijk eten.
Een heerlijk visschotel met pasta en heel veel kruiden en knoflook. Echt heerlijk en vooraf een uiensoep. Irishcoffee en een lokale appelgebak toe. We zijn weer rondom gelukkig. Haha

Morgen trekken we door naar Natchez een
Een stad ongeveer 150 kilometer van hier. Kijken wat we daar weer gaan beleven.

Tot morgen

• 16 September 2014 - 08:34

Jolanda En Hans :

ziet er weer geweldig uit maar uhhhh die uiensoep en dat kleine bedje ……. was zeker feest vannacht haha ook de geur van twee eeuwen geleden denk ik ;))))) liefs kanjers xxxxxx