Dag 16: San Antonio - Austin - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 16: San Antonio - Austin - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 16: San Antonio - Austin

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

22 September 2022 | Verenigde Staten, Austin

Vandaag een korte rit naar Austin dus we konden iets langer blijven liggen. Na het ontbijt vertrokken we richting Austin. Althans dat was in 1e instantie de planning, maar aangezien we onderweg weer langs d outlet kwamen waar we gisteren ook waren hebbenwe daar nog even een korte stop gemaakt. We kozen er voor om niet direct daarna naar Austin te rijden maar eerst naar het Lyndon B. Johnston State Park [e-38] historic site te gaan. Dit is een enorm landgoederen de voormalige president van Amerika L.B. Johnston is geboren en opgegroeid. Alles uit die tijd staat er nog inclusief zijn lagere school en de airforce onze van die tijd. (Hij was president van 1963 tm 1969) Daarnaast was er een ranch die er nog net zo uitzag als 150 jaar geleden en die in goede staat telkens wordt onderhouden door een groep vrijwilligers. Zij zijn ook aanwezig in klederdracht en doen de gewonen dagelijkse werkzaamheden die in die tijd ook gedaan werden. Wij kwamen op het moment dat ze net aan het koek waren voor d lunch. Aardappelen met aubergines . We kregen een korte rondleiding met uitleg hoe het destijds allemaal tot stand gekomen is.

Al met al een leuke ervaring om beiden mee te maken.

Vervolgens richting Austin waar we om 16.30 uur aankwamen. We konden direct inchecken en de koffers naar de kamer brengen. De planning was om downtown Austin te gaan eten maar al we nu zouden gaan dan kwamen we midden in de spits. Dus na een korte siësta gingen we alsnog die kant op. We gingen naar Rainey Street de straat waar je moet wezen. Hier troffen we heel veel knusse eettentjes en hippe barretjes aan. Ook staan er diverse foodtrucks waar je een snell hap kan eten. Opvallend was dat al deze barretjes en restaurants gesitueerd zijn in hele oude woningen van vroeger en waar van als aan gesleuteld is om het gezellig te maken. Dat laatste is zeker gelukt moet ik zeggen. Zeker nu de tijd van Halloween er weer aankomt waren veel barretjes al in deze sfeer. Daar kunnen ze wel wat van hier. Wat ook leuk was dat er overal levende muziek of een disc jockey aanwezig was. Het leek wel een beetje op Nashville. Hier hebben we lekker gegeten en genoten van de gezelligheid en de muziek. Na alles gezien en tot ons genomen te hebben was het tijd om weer naar het Hotel te gaan. Morgen gaan we Austin verder verkennen en dat lezen jullie dan weer.