Dag 1 Purmerend - Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 1 Purmerend - Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 1 Purmerend - Denver

08 September 2022 | Verenigde Staten, Denver

Eindelijk is het dan zover en zijn we klaar voor onze reis naar het zuiden van Amerika. Om klokslag 06.00 uur staat buurman Roy klaar om ons naar Schiphol te brengen, alwaar wij om 06.30 uur arriveerden. Thuis konden we niet inchecken omdat er een extra paspoortcontrole moest plaatsvinden op Schiphol. Via de selfservice automaat van United Airlines liep dit proces niet echt soepel. Uiteindelijk lukte het toch om de 4 boarding passen te krijgen en konden we naar de bagage dropoff. Het hele proces, bagage security en douane heeft nog geen uur gekost en om 08.00 uur zaten we heerlijk aan de koffie en een broodje.

Om 11.00 uur zouden we vliegen. Echter dit werd een half uurtje later. We hadden een goede vlucht en om 12.45 locale tijd kwamen we in Chicago aan. Allereerst naar de Immigration, alwaar het erg rustig was en wij vrijwel direct aan de beurt waren. Een aardige ambtenaar (komt niet vaak voor) keek ons aan, nam een foto en gaf de benodigde stempels. Zo dat was snel geregeld. Nu de koffers ophalen die er net aankwamen en vervolgens naar de douane. Aldaar mochten we, na afgifte van de papieren, direct door. Daarna weer de koffers afgeven voor de volgende vlucht en toen met de shuttle naar de juiste vertrekhal. Daar weer door de security en om 13.45 zaten we in een soort bruin café naast onze gate. We vlogen om 15.40 dus we hadden ruim de tijd om het 1e biertje en wijntje te proeven. En neem maar aan dat deze smaakte. De 23 dollar namen wij maar even voor lief.

Na een wederom goed vlucht naar Denver kwamen we daar om 18.00 uur aan. De bagage afhalen ging snelle en de shuttlebus van het autoverhuurbedrijf stond al klaar. Deze bracht ons naar het depot van Alamo alwaar we onze auto hebben opgehaald.

We hadden een midsize SUV gereserveerd, maar de man die de auto’s moest ingeven was een goed gezind en en vroeg of wij die hele grote chevrolet wilde hebben. Daar hoefde wij niet lang over na te denken en ipv een midsize kregen wij een fullsize waar je met 7 personen in kan zitten. En dat voor dezelfde prijs. De foto’s volgen nog. Na het installeren van de navigatie zijn wij richting Hotel gereden. De vermoeidheid begon ondertussen aardig toe te slaan en na aankomst hebben wij dan ook snel gegeten en zijn wij heerlijk ons bed ingedoken. Het nadeel van 8 uur tijdsverschil is da je vroeg wakker bent. Het is hier nu 5 uur in de ochtend en ik zit aan de koffie en ben dit verslag aan het maken.

Vandaag gaan wij richting Glenwoord Springs waar de Colorado rivier doorheen stroomt en warm waterbronnen zijn. Hoe dat was dat lezen jullie morgen weer.

• 08 September 2022 - 13:27

Jolanda :

Zo leuk dat wij een beetje mee op reis kunnen op deze manier en dus ook een beetje mee kunnen genieten geniet lieverds jullie verdienen het xx Jol en Hans

• 08 September 2022 - 13:55

Lia:

Ben nu alweer benieuwd naar de foto’s, mazzel dat jullie wederom weer een grote kar hebben! Doe voorzichtig en genieten maar!

• 08 September 2022 - 14:05

Niels:

Echt leuk om zo toch een beetje het gevoel te hebben dat je er bij bent!

Geniet er lekker van en drinken jullie maar wat lekkers van ons!

• 08 September 2022 - 14:46

Jolanda:

Hoi hoi, wat leuk , zo kunnen we toch een beetje meegenieten.
    Veel plezier

• 08 September 2022 - 18:09

Sandra:

Top dat jullie een auto hebben die groter is èn niet stinkt( ha ha achteraf kunnen we erom lachen)
    Ben benieuwd wat we morgen weer kunnen verwachten!

• 08 September 2022 - 18:30

Marion Thijs:

Super leuk om mee te lezen. Ik reis gewoon met je mee

• 08 September 2022 - 20:03

Bote Ter Steege :

Welkom in dezelfde tijdzone!