Dag2 Denver - Glenwood Springs - Reisverslag uit Glenwood Springs, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag2 Denver - Glenwood Springs - Reisverslag uit Glenwood Springs, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag2 Denver - Glenwood Springs

08 September 2022 | Verenigde Staten, Glenwood Springs

Om 05.00 uur was ik klaar wakker en Wilma niet veel later. De jetlag liet van zich gelden. Het was nog even te vroeg om te gaan ontbijten dus heb ik het vorige verslag gemaakt en Wilma bleef nog even doezelen. Om 8 uur gingen we ons toch maar klaarmaken voor een nieuwe dag. Vandaag naar Glenwood Springs een rit van 250 km dwars door de Rocky Mountains. Naar een heerlijk ontbijt vertrokken we richting onze volgende bestemming. Dit was een schitterende rit dwars door de Rocky’s. Watzijn deze mooi zeg en zo afwisselend. Het ene moment rij je door de hoe rode rotsen en het andere moment rij je door een schitterend groen natuurgebied. Onderweg kwamen we veel wintersport plaatsen tegen waar het i de winter ongetwijfeld heel druk is. Ook Aspen, het mondaine ski-oord zagen we op een gegeven op een bord staan. Het bleek echter een uur omrijden en dat hebben we dus maar gelaten voor wat het is.

Wel hebben we Frisco aangedaan. Een gezellig plaatsje waar de huizen, restaurants en bars in western stijl zijn gemaakt. Een mooi plek om aan de koffie te gaan en wat foto’s te maken. Daarna het laatste stukje richtingenstrijd. Dit was het mooiste gedeelte van deze route. We reden door een kloof heen direct langs de Colorado rivier. Wat een pracht zeg. Helaas waren er geen viewpoints en moesten we de foto’s uit de auto nemen.

om 13.00 uur kwamen we in Greenwood Springs aan. Onze kamers waren klaar en we konden dus direct inchecken. Onze magen begonnen ondertussen wat in opstand gekomen dus was het tijd voor de lunch. Om de hoek bij het hotel was een Subway en daar hebben we een heerlijk broodje gegeten.

de planning was om naar de warmwaterbron te gaan die en zwembad vormen en waar je in kan zwemmen. Echter met een temperatuur van 35 graden vonden we dit iets te veel van het goede.

Dan maar met de stoeltjeslift de de bergen in. Na een rit met horten en stoten (af en toe stond hij stil in de 35 graden, waardoor Wilma alweer spijt had) kwamen we na 20 minuten op de top aan. Daar bleek een heel pretpark te zijn voor kinderen en waaghalzen. Je kon met een schommel boven de diepte van de berg schommelen en keek dan echt de afgrond in. Ook kon je een gedeelte van de berg af rodelen. Wij kozen voor een korte trail en hebben mooi foto’s gemaakt. Ook kwamen we nog een grote groep Amish mensen tegen met wie we nog een kort praatje gemaakt hebben. Kennelijk spreken zij wel Engels maar toch wel weer anders. Niet alles was te verstaan maar ze waren reuze aardig.

Nadat we alles wel gezien hadden gingen we weer naar beneden, wat een stuk rustiger ging als de rit naar boven. Beneden zagen we dat we vlak bij de oever van de Colorado waren en kozen er voor om daar even lekker een uurtje in de zon te liggen.

Daarna naar downtown Glenwood Springs voor een heerlijk biertje. De vermoeidheid begon ondertussen wel weer op te komen en besloten wij om niet zo laat te eten en daarna lekker te chillen op onze kamer. De 2e dag zit er op en morgen gaan we naar Moab al waar we 2 dagen zullen blijven.

• 09 September 2022 - 09:01

Jolanda Van Dijk:

Helemaal geweldig

• 09 September 2022 - 10:14

Jacqueline Den Hollander:

Klinkt allemaal heerlijk.

• 09 September 2022 - 10:19

Marion Thijs:

Geweldig en dan ook nog even gesproken met een groep ‘Amish’ mensen. De reis begint goed Hans. Geniet ervan.

• 09 September 2022 - 15:37

Bote Ter Steege :

Prachtige omgeving inderdaad, ook in de winter weet ik uit ervaring.