Dag 4 Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 4 Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 4 Moab

10 September 2022 | Verenigde Staten, Moab

Allereerst moet ik even vertellen dat het uploaden van foto’s niet meer gaat. Het blijkt dat ik het maximum aantal foto’s (150) met alle reisverslagen heb bereikt. Een upgrade is vanuit hier helaas niet mogelijk. Maar de foto’s staan ook op facebook dus als je wilt kan je daar kijken.

Vandaag stond een bezoek aan diverse nationale parken op het programma. Na wederom een goed ontbijt zaten we om 9.00 uur in de auto om richting Arches national Parc te gaan. Aldaar aangekomen stond er al een aardig rij auto’s en en het bord ter waarvan wij aansloten gaf een half uur wachten aan vanaf dat punt. Op zich ging het toch wel snel en toen we aan de beurt waren vroeg een aardige parkwachter naar onze reservering. Uhhh deze hadden we niet. Helaas zei de parkwachter dan geen toegang. We probeerden nog van alles maar hij war niet te vermurwen. We konden een rondje maken en weer retour uitgang. Reserveren ging ook niet meer op deze zaterdag. Dan maar naar het volgende park waar hopelijk geen reservering voor nodig was. Dit was gelukkig niet zo en na het kopen van een kaartje reden we Canyonland national park in. Het gedeelte waar wij doorheen reden was genaamd Island in the sky en daar was niets te veel aangezegd. Wat een schitterende omgeving met heel veel zogenaamde overloop points. Ons 1e doel was de Mesa Arch een stenen boog waar je doorheen kon kijken en dan rechtstreeks de diepte van 3500 meter in keek. Een schitterende Canyon was dan te zien. Om bij de Mesa Arch te komen moest er wel eerst even gelopen worden. Maar als ervaren bergwandelaars draaiden wij hier ons hand niet voor om. Uiteindelijk kregen we wel waar voor onze inspanning. Na diverse foto’s genomen te hebben liepen we weer terug naar de auto om naar het volgende punt te gaan. Dit was Green River Overlook. Een geweldig uitkijkpunt vanwaar je over de gehele canyon kon kijken met alle hun grillende vormen en uitsparingen. Ook zagen we de green River die dwars door de canyon heen loopt. Na weer de diverse foto’s genomen te hebben was het tijd om verder te gaan. Het was ondertussen half 1 geworden en de tijd voor de lunch was bijna aangebroken. Dit wilde wij doen bij de Red Cliff Ranch op een half uurtje rijden. De red cliff ranch werd in de vorige eeuw veel als filmlocatie gebruikt voor de vele westerns die daar zijn opgenomen. Nu zijn er allemaal vakantiehuisjes en is er een museum die je doet teruggaan naar de tijd dat er films werden opgenomen. Veel posters en foto’s van beroemde filmsterren hingen er en ook attributen uit die tijd werden er tentoongesteld. De lunch bestond uit een lopend buffet waarbij je diverse soorten vlees van de grill kon eten. We waren de enigste dus we waren zo aan de beurt. Na het eten even over het terrein gelopen en het museum bezocht. Hierna stond nog 1 locatie op ons te wachten en wel de

Hole N”the Rock. Een grote rotsformatie met diverse holen waar woningen in gemaakt zijn. Het was ongeveer een uurtje rijden maar met deze omgeving was dat zeker geen straf. Aldaar aangekomen zagen we inderdaad diverse woningen in de holen van deze rots gemaakt zijn. Heel bijzonder om te zien. Rondom deze rots waren er allemaal kunstwerken van metaal gemaakt. Onder andere een complete jeep was in elkaar gelast van allerlei kleine metalen onderdelen. Mooi om te zien en ook hier hebben wij weer diverse plaatjes geschoten. Ondertussen was het half vier en waren wij er wel een beetje klaar mee. Snel terug naar Moab waar we een gezellig pub vonden en een heerlijk biertje en een cocktail hebben gedronken. Daarna terug naar het hotel en lekker gegeten. Nu aan de koffie en bananencake en het verslag maken. Morgen gaan we naar Cortez en wat dat ons gaat brengen lezen jullie morgen.

• 11 September 2022 - 05:53

Lia:

Wat een geweldige reis weer, door je verhalen voelt het alsof we er toch een beetje bij zijn…

• 11 September 2022 - 08:53

Martin:

Leuk om het te lezen zijn we er toch een beetje bij!!

• 11 September 2022 - 22:58

Marion:

Jullie zien wel veel moois!!!
    Leuk en geniet er lekker van!!!