Dag 3 Glenwood Springs - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 3 Glenwood Springs - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 3 Glenwood Springs - Moab

09 September 2022 | Verenigde Staten, Moab

Na een iets langer nacht dan gisteren stond vandaag de rit naar Moab op het programma. Een rit van 320 km dwars door de Rocky Mountains. Na een heerlijk ontbijt verlokken we omstreeks 09.00 uur richting Moab.

Op internet had ik gelezen dat je een route binnendoor kon nemen die je langs allerlei mooie punten bracht. Niets was minder waar. Een geweldig mooie route langs de Colorado met heel veel mooie punten. Kloven, bergen, meren en een diversiteit aan kleuren kregen wij te zien. Onderweg hebben we bij een oude ranch heerlijk koffie gedronken en een praatje smaakt met diverse locals. Ze vinden het allemaal geweldig als ze horen dat je uit Nederland komt en de meeste kennen we iemand die bij ons woont of daar wel eens geweest is. Na de koffie reden wij weer verder en kwamen wij door een gedeelte van Rocky Mountains die geheel rood is. Zowel de bergen als de wegen zijn rood gekleurd en dat is een apart maar heel mooi gezicht. Deze dag was nu al geslaagd.

Omstreeks 13.00 uur kwamen we in Moab aan. Een toeristische plaats met veel hotels, bars, restaurants en winkeltjes natuurlijk. De meeste winkels zijn geënt op het Wilde Westen. Je kan er hoeden, riemen en allerlei kledingstukken kopen die door de cowboys en indianen destijds werden gedragen. We keken ons ogen uit maar de prijzen waren zodanig dat we het hier maar bij lieten.

Na de lunch konden we inchecken bij ons hotel en was het ondertussen 15.00 uur geworden. De temperatuur lag rond de 35 graden en we kozen er voor om lekker een paar uurtjes aan het zwembad te liggen. Daar waren veel Nederlanders die bij een door de ANWB georganiseerde alleenstaanden reis behoorden. We kwamen met een jongen aan de praat die ons vertelde wat hun programma was. Zij waren in Los Angels begonnen en zouden in San Francisco eindigen.

Na een zwemuurtje zijn wij ons gaan omkleden en hebben heerlijk gegeten in een steak restaurant. Deze dag zit er weer op en morgen blijven we in Moab en gaan we de omgeving verder verkennen. Genoeg bezienswaardigheden hier. Tot morgen.