Dag 8: Albuquerque - Santa Fe - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 8: Albuquerque - Santa Fe - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 8: Albuquerque - Santa Fe

14 September 2022 | Verenigde Staten, Santa Fe

Vandaag een korte van 75 km en dat was oo wel weer eens lekker. Om 09.00 uur vertrokken en om 10.15 uur in Santa Fe. De binnenstad van Santa Fe is geheel gebouwd in Spaanse en Mexicaanse stijl. Een echte toeristische trekpleister. Aangezien wij redelijk vroeg waren was het zoeken van parkeerplek geen probleem. Voor 15 dollar konden we ge hele dag op een bewaakt parkeerterrein blijven staan en konden we lopen naar de oude binnenstad. Inderdaad zagen wij allerlei gebouwen, kerken, winkels, woningen volledig in Spaanse/Mexicaanse stijl. Heel veel leuke winkels en mooie gebouwen. Hier konden we wel een dagje doorbrengen. Eerst aan de koffie met wat lekkers er natuurlijk bij. Ook hier weer echte Amerikaanse formaten van gebak en na ons ontbijt ging het er met moeite in. Na de koffie waas het tijd om de benen te strekken en om te genieten van Santa Fe. We hebben veel winkels kerken en pleinen bezocht. Overal was het even mooi. Om 14.00 uur kregen we toch wel weer trek en we liepen een restaurant in wat er wel heel chique, maar heel gezellig uit zag. Wilma twijfelde nog even maar ik zei wed gaan het gewoon doen. Aldaar heerlijke tortilla’s met vis gegeten. Wat was dat lekker zeg. Een biertje en een cocktail maakte het helemaal af. Daarna weer op pad want we hadden nog lang niet alles gezien. In een winkel met allerlei kleding en accessoires van leder heb ik nog een mooi riem gekocht en ze hadden ook een hele mooie cowboy hoed. 215 dollar was echter een beetje te veel van het goed dus die heb ik maar daar gelaten.

Rond 16.00 uur hadden we het wel gezien en gingen wij richting de 1e outlet van deze vakantie. Daar aangekomen zag het parkeerterrein er enigszins verlaten uit. Je zag een enkele auto staan. Vreemd maar het zal wel dachten we. We liepen de outlet binnen en liepen recht tegen de winkel van Polo Ralph Lauren aan. Dat was prima en daar dus naar binnen. Na een polo gekocht te hebben liepen we weer naar buiten. Toen viel het ons op dat we de enigste waren die daar liepen. Het leek wel een spookstad waar we liepen. Toen viel het ons ook op dat heel veel winkels gewoon leeg waren of dicht. Allen de Wrangler winkel was open een schoenenwinkel en de Ralp Lauren winkel. Verder was alles leeg of dicht. Het voelde heel bijzonder. We zijn maar weer naar de auto gelopen en naar het hotel gegaan.

Na het inchecken even chillen en om 19.00 uur naar Applebees, een bekend restaurant in Amerika waar je heerlijk kan eten. Althans dat was onze eerder ervaring.

We bestelden allebei een steak medium gebakken met groente en frietjes. Wilma haar streak was prima maar die van mij leek wel een schoenzool;. Deze had echt te lang onder de grill gelegen. De chef kwam er zelf bij om dit te beoordelen en hij oordeelde in mijn voordeel. Ik kreeg een heerlijk supergrote steak die heerlijk rosé was. Hiermee hadden ze weer veel goedgemaakt. Na een paar kleine donuts weer terug naar het hotel.

Het was tijd voor een sigaartje en ik zat heerlijk op de stoep voor onze kamer te genieten van een sigaartje toen er opeens uit het niets een auto van de fire department met toeters en bellen en gierende banden kwam aanscherpen en op ongeveer 3 meter voor mij stopte. Er sprongen 2 brandweermannen uit direct via de buitentrap naar de 1e verdieping rende. Ik keek snel omhoog en zag geen rook en rook ook niets. Nu is het in Amerika zo dat de brandweer ook ambulancepersoneel verricht. Dat was nu ook het geval. Op de 1e verdieping was er iets met een oudere man voorgevallen wiens benen onder het bloed zaten. Hij ging de ambulance/brandweer auto in en is meegenomen naar het ziekenhuis. Wat er nu precies heeft voorgevallen is vooralsnog onbekend. Ik heb mijn sigaartje opgerookt en ben weer naar binnen gegaan.

Morgen gaan we naar Salida en weer wat langer rit.

Tot morgen.

• 15 September 2022 - 08:53

Jolanda :

Wat een belevenis , heel mooi om te lezen allemaal

• 15 September 2022 - 11:17

Franka:

Heerlijk om de verhslen te lezen.

• 15 September 2022 - 17:41

Peter:

Zo te lezen vermaken jullie je prima. Geniet er nog maar lekker van. Maar dat gaat zeker lukken.