Dag 9: Santa Fe - Salida - Reisverslag uit Salida, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 9: Santa Fe - Salida - Reisverslag uit Salida, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 9: Santa Fe - Salida

15 September 2022 | Verenigde Staten, Salida

Vandaag stond er een lange rit op het programma. Een rit van 360 km van Santa Fe naar Salida.

om half 9 zaten we in de auto en vertrokken we richting Salida. Het was een mooi weg wederom dwars door de Rocky Mountains met veel mooie vergezichten. Het gedeelthier was minder ruw maar wel heel groen en dat was ook wel een leuk om te zien. Sommige gedeeltes reden we echt helemaal alleen, Geen tegen liggers en ook geen voertuigen die achter of voor ons reden. Geeft wel een heel vrij gevoel. Nadeel is wel dat je geen koffietentje tegen komt. Maar je kan niet alles hebben en omstreeks 13.00 uur kwamen we in Salida aan. We konden nog niet inchecken dus dan maar direct naar downtown voor de lunch. Van de eigen aar van het hotel hadden we een paar tips gekregen om lekker te eten. Ook kregen we ene bon van een bierbrouwerij waar we voor 1 dollar per glas bier konden drinken. Eerst maar lekker lunchen. Aan de voet van de Rio Grande lag een heel leuk restaurant waar wij volgens de hoteleigenaar zeker moesten gaan lunchen. Aldaar aangekomen zag het er inderdaad prachtig uit direct aan een stroomversnelling van de rivier. Het was druk dus we moesten even wachten op een plekje. Maar na 5 minuten werden we al geroepen en kregen we een plek aan de waterkant. Hier hebben we uitgebreid geluncht en genoten van het uitzicht. Na het eten werd het tijd voor de benen te strekken en zijn we Salida gaan verkennen. Een leuke stad met ook hier weer de huizen en winkels in de stijl van het oude wilde westen. Uiteindelijk kwamen we bij een park uit langs de rivier en via een pad konden we een eind langs deze rivier lopen. Dit hebben wij heerlijk gedaan in het zonnetje. Af en toe even een rust momentje voor een sigaartje en om van het uitzicht te genieten.

Ondertussen was het 16.30 uur geworden en kregen we natuurlijk wel weer dorst. Onderweg hadden we de bierbrouwerij al zien liggen en daar waren we dan ook zo. Op advies van de barvrouw nam ik een heerlijk lagerbiertje en Wilma een wijntje. Ik moest 9 dollar afrekenen. 1 voor het biertje en 8 voor het wijntje. Tegen 18.00 uur werd het tijd om naar het hotel te gaan en om in te checken. De eigenaar vond het leuk dat we zijn adviezen hadden opgevolgd en we hebben nog een tijdje met hem staan kletsen. Hij kwam uit Noorwegen en is met een Amerikaanse getrouwd. Samen zijn ze destijds dit hotel begonnen en het beviel hem prima.

Na ingecheckt te hebben even een klein uurtje chillen en het laatste nieuws lezen. We hadden laat geluncht en niet heel veel honger. Vlakbij on hotel zat een Mac en voor hè teerst in deze vakantie hebben we daar een kleine maaltijd genoten.

Nu aan de koffie en het verslag maken.

Morgen gaan we naar Denver alwaar wij tot zaterdag blijven. Dan sluiten wij het 1e gedeelte van deze mooi reis af en gaan we naar Texas. Hier morgen meer over.

• 16 September 2022 - 22:21

Jolanda Van Dijk:

Denver is top

• 16 September 2022 - 23:19

Irma :

Dat zijn nog eens bier prijzen