Dag 13: Corpus Christi - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 13: Corpus Christi - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 13: Corpus Christi

19 September 2022 | Verenigde Staten, Corpus Christi

Vannacht heef het flink gereend maar toen wij opstonden scheen de zon weer hoog aan de hemel en beloofde het weer een warme dag te worden. Na wederom een goed ontbijt vertrokken we om 09.00 uur richting het vliegdekschip de USS Lexington. Dit is een van de groter vliegdekschepen die Amerika ooit heeft gehad en die een belangrijke rol heeft gespeeld in de 2e wereldoorlog in de strijd tegen Japan. Na het drama in Pearl Harbor is dit schip in no time gemaakt en heeft een felle strijd geleverd tegen Japan. Hiervan is veel op het schip terug te zien. Het is een erg indrukwekkend schip. Van buiten ziet het er al groot uit maar van binnen is het echt gigantisch. Nu is het een museum en kan je overal komen en zien het er op zo’n vliegdekschip aan toe gaat. Van de flightdeck tot aan de commandokamer, alles is te zien. Op het dek staan diverse, voornamelijk straaljagers die in de loop der tijd door de Amerikanen zijn gebruikt tijdens de diverse oorlogen waarbij zij betrokken waren. Na ongeveer twee uur rondgedoold te hebben hadden we alles wel gezien een lieten wij ons per golfkar naar beneden rijden. Als je 60 bent dan mag dat. Dit was ook aanleiding dat ik reductie kreeg op de toegangsprijs. Komt de leeftijd van 61 toch nog van pas.

Weer op het vast land aangekomen was het wederom ontzettend warm en vochtig. Eerst dachten we naar het vlakbij gelegen zeeaquarium te gaan maar de 45 dollar entree per persoon vonden wij iets te gortig.

We kozen voor de auto met de airco en zijn Corpus Christi gaan verkennen. Een mooie moderne stad met vele mooi gebouwen en vooral huizen. Rondom ziet het er zwart van de vele olieraffinaderijen die daar hun opslag hebben en vanuit waar de olie getransporteerd wordt naar overal ter wereld en Amerika zelf.

Op straat was het wel erg stil en dat was pook wel logisch met deze temperatuur. Opeens werden we ingehaald door een motorrijder met een wit T-shirt wat vrolijk omhoog wapperden. Daar onder zagen wij tussen zijn broeksband gewoon een pistool zitten. Het was geen kleintje en dat kan hier allemaal. Men is hier vrij om een vuurwapen te bezitten.

we realiseerde ons dat we deze vakantie nog niet bij Dunkin Donuts geweest waren en internet gaf aan dat er slecht 1 in corpus Christi was. Tomtom bracht ons daar feilloos heen en we hebben heerlijk lopen smullen van een paar donuts met koffie.

Daarna toch maar richting strand waar we een leuke strandtent hadden gezien en wat er gezellig uitzag. Daar hebben we de rest van de middag heerlijk geluierd, gegeten en wat gedronken.

Via Tripadvisor had ik een restaurant gevonden voor het diner wat er leuk en gezellig uitzag. Het was een half uurtje rijden maar dat hadden we er wel voor over. Het was een Turks/Indiaas/Mexicaans restaurant waar je werkelijk van alles kon bestellen. We hebben daar heerlijk lamsvlees en een curry met kip gegeten. Echt geweldig. De eigenaar kwam nog even bij ons zitten en die bleek uit Jordanië te komen. Was op zijn 8e met zijn ouders naar Amerika gekomen en is daar nooit meer weggegaan. Nu had hij zijn eigen restaurant. Na lekker gegeten en gekletst te hebben met de eigenaar gingen we terug naar het hotel. Om 20.00 uur kwamen we daar aan en waren blij dat de schoenen uit konden.

Morgen trekken we weer verder en wel naar San Antonio. Hier lezen jullie morgen weer meer van.

• 22 September 2022 - 22:14

Hanneke:

Hahaha, ik moet altijd grinniken als ik je verslagen lees, want in restaurantjes heb je altijd met iedereen gesprekken. Zo gezellig! Wat geweldig om zo'n schip te bekijken. Dat lijkt me een hele ervaring!