Dag 12: Houston - Corpus Christi - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 12: Houston - Corpus Christi - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 12: Houston - Corpus Christi

18 September 2022 | Verenigde Staten, Corpus Christi

Vandaag stond de rit naar Corpus Christi op het programma. Deze stad ligt aan de golf van Mexico en als de weergoden ons niet bedriegen kunnen we lekker twee dagen aan het strand liggen. Tomtom gaf aan dat we het binnen 3 uur konden rijden en dat is dus te doen. Daarbij is het zondag dus weinig verkeer op de weg.

Precies om 12.00 uur kwamen we bij ons hotel aan. We konden direct inchecken dus dat was wel prettig. Bagage uitgeladen, zwemspullen gepakt en richting strand. Daar aangekomen zag het er erg mooi uit, Een mooi jachthaven met natuurlijk mooie jachten waar we allen maar van kunnen dromen. Ook zagen we de USS Lexington liggen. Een vliegdekschip buiten dienst wat nu een Museum is. Dit staat morgen op het programma. In een leuk en gezellig vis restaurant hebben we heerlijk geluncht en een lekker drankje gedronken. De temperatuur is 35 graden met een vochtigheidsgraad van 75%. De behoefte aan het water was dus groot. Op de kaart hadden we een plekje gevonden waa je aan het strand kon liggen. Daar aangekomen kon je de auto letterlijk op het strand parkeren. Amerikanen houden niet echt van lopen en ook wij parkeerde onze auto dus daar. Op het strand stond een lekker briesje maar het bleef wel heel warm. Na een uur gelegen en gezwommen te hebben kregen we toch wel dorst. Er was een leuke strandtent waar de muziek luid uit de speakers klonk. Dat was vast the place to be. Daar hebben we een heerlijk cocktail en een biertje gedronken. Ondertussen was het half vijf en bij ons hotel hadden we een mooi zwembad gezien. Daar even uitsluiten en het zand afspoelen was geen gek idee. Zo gezicht zo gedaan en na nog. 1 1/2 uur aan het zwembad gelegen te hebben was er ook aan deze dag weer een einde gekomen. Morgen zijn we hier ook nog en gaan we ook weer leuke dingen doen.

Tot morgen.

• 19 September 2022 - 10:13

Jolanda Van Dijk:

Owwww wat heerlijk zeg genieten