Dag 14 Hood River en een een mooi trail - Reisverslag uit Hood River, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 14 Hood River en een een mooi trail - Reisverslag uit Hood River, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 14 Hood River en een een mooi trail

23 September 2018 | Verenigde Staten, Hood River

Onze volgende stop was Hood River helemaal ten noorden van de staat Oregon. Een rit van 2 1/2 uur dus dat viel mee. Halverwege zouden we langs mooie watervallen komen en we besloten om die te gaan bekijken. De Tamanawas Falls lagen even voor de hoogste berg van Oregon Mount Hood. Twee vliegen in 1 klap dus. Na ongeveer 1 1/2 uur rijden waren we bij de plek waar de trail zou beginnen. Eer je namelijk bij de Falls was aangekomen moest je eerst een stuk klimmen door het bos. Er was een redelijke pad gemaakt wat goed begaanbaar was toen we begonnen. We liepen grotendeels langs de rivier die afkomstig was van de falls. We gingen steeds hoger en hoger en dachten elke keer dat we er wel waren. Niet dus. De weg werd slechter en het waren meer keien waar je over liep dan een geegalliseerd pad. Na een uur begonnnen de zweetdruppels bij ons beiden na beneden te komen en het einde was nog of niet in zicht. Aan wandelaars die we tegenkwamen vroegen we hoe ver nog en toen het antwoord was: nog 1 mile besloten we niet verder te gaan. 1,6 km vonden we ff teveel van het goeden. We moesten tenslotte ook nog een uur terug en daarna nog een stukje rijden. We hadden nog meer op ons programma staan. Na twee uur lopen waren we moe maar voldaan weer bij de auto. Eerst nog wat water en even bijkomen. Vervolgens in de auto en richting Hood River. We kwamen nog langs de Mount Hood maar die hebben we gelaten voor wat hij was. Hoog en erg groen.
Mount Hood ligt aan de rivier de Columbia en is erg populair bij watersporters. Surfen, paddleboarden enz. enz. Ons hotel was er 1 van de Hiltonfamilie en een van de mooiste die we tot nu toe hebben gehad. Alles zag er top uit en we keregen een schitterende kamer.
daarna Hood River in, wat een erg gezellig plaatsje bleek te zijn. Veel bier brouwerijen en wijn proeverijen zijn kenmerkend voor deze stad. We kamen terecht bij een Noorse lunchroom waar we heerlijke smörrebröd hebben gegeten met allerlei soorten beleg. Daarna verder Hood river in en het bleek dat er een bokbierfestival was. Dus daar zijn we even langsgegaan. Na even rondgelopen te hebben kwamen we uit in een Britse Pub waar we even rustig gezeten hebben met een drankje en een sigaartje. Je mocht hier buiten roken. Daarna nog naar een andere pub en toen was het tijd voor het diner. We hadden een sushi restaurant gezien wat er gezellig uitzag. Het bleek niet alleen gezellig te zijn maar ook heerlijk. De sushi’s werden aan tafel voor je gemaakt en dat was leuk om te zien. Toen sloeg ook de vermoeidheid wel toe en zijn we na het eten naar het hotel gegaan. Morgen gaan we richting Portland waar we twee dag zullen verblijven.