Dag 15 Portland en de Multnomah Falls - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 15 Portland en de Multnomah Falls - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 15 Portland en de Multnomah Falls

24 September 2018 | Verenigde Staten, Portland

Vandaag stond de op d planning de verplaatsing naar onze op 1 na laatste bestemming Portland. Hier zullen we tot dinsdagmorgen blijven. Onderweg hadden we nog een hoogtepunt te gaan en wel de Multnomah Falls. Dit zijn de grootste en bekendste watervallen van Oregon. De waterval wordt ghet gele jaar met water gevoed. De waterval bestaat uit twee delen. Het boven site deel heeft een valhoogte van 165 meter en daarna een kleinere val van 21 meter. Tussen beiden ligt een voetbrug waar je perfect uitzicht hebt. Ons was aangeraden om er al vroeg te zijn want, vooral op zondag, kan het er erg druk zijn en als het parkeerterrein vol is dan kom je er niet meer in en moet je doorrijden. Om 10.00 uur kwamen we aan en gelukkig konden we nog een parkeerplekken vinden. Vanaf deze plaats kon je de waterval al zijn en was het dus geen lange trail zoals gisteren. Het was werkelijk schitterend om te zien. Natuurlijk wilden wij naar het middelste gedeelte en dat was wel ff klimmen. Maar na twee weken bergen is dit geen probleem meer. We waren dan ook zo boven en op de brug hadden we een schitterend uitzicht op de waterval. Na diverse foto’s gemaakt te hebben was het tijd om door te rijden naar Portland . Ons hotel ligt even buiten Portland op ongeveer een half uurtje rijden van het centrum. We besloten eerst Portland in te gaan en daar rond te kijken. Na even zoeken kwamen we midden in het centrum uit. Een parkeerplek was geen probleem en het 1e wat we deden was een lekker bak koffie scoren. Dat lukte en recht tegenover de koffietent was een Donutshop. Hier stonden ze tot buiten in de rij. He moest dus wel goed zijn Aangzien we in geheel Oregon nog geen Dunckie Dunkin Donut waren tegengekomen zijn we in de rij aangesloten. Twee heerlijke Donuts was onze beloning met een heerlijke koffie. Het was zondag en dat betekende dat er een markt was met allerlei lokale en met de handgemaakte artikelen die te koop werden aangeboden. Opvallend was de vele zwervers die hier rondhingen en om geld lopen te bedelen. Je had er net zozeer last van maar het gaf toch wel een bepaald gevoel. Na 1 1/2 uur op de markt en in d binnenstad te heen rondgelopen zijn we richting hotel vertrokken. Onderweg nog even langs de Subway voor een lekker broodje. Ons hotel was een Holiday Inn Hotel. Uit het verleden wisten we dat dit prima hotels zijn met alles erop en eraan. Ook hier was dit weer het geval. Een mooie kamer, een gezellige bar en een prima restaurant. We hebben de rest van de middag lekker lopen luieren en daarna lekker geborreld en gegeten. Morgen staat de Outlet op het programma. Kijken of daar nog iets kunnen scoren. Tot morgen weer.

• 24 September 2018 - 09:48

Lia:

Ziet er weer top uit, wat een heerlijke reis zeg en wat een prachtige foto’s! Xxx