Dag 13 Bend, Sisters en Smith Rock State Park - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 13 Bend, Sisters en Smith Rock State Park - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 13 Bend, Sisters en Smith Rock State Park

21 September 2018 | Verenigde Staten, Bend

Vandaag hadden we een druk en intensief programma. Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt vertrokken we omstreeks 09.00 uur richting het charmante plaatsje Sisters. Dit plaatsje heeft een Wild West-sfeer met aan de Mainstreet mooie gevels met winkeltjes. En inderdaad het leek net alsof je het oude Wilde Westen binnen reed. En Saloon, een bank, restaurant en een overvloed aan winkels die authentieke spullen uit die tijd verkochten. Alles was gebouwd in de stijl van die tijd. We waren er vroeg dus het was nog erg rustig en konden alles goed bekijken en vastleggen. Na een uurtje rondgelopen te hebben werd het tijd voor koffie met een heerlijke scone met bosvruchten. Na nog even door geheel Sisters rondgereden te hebben om te kijken of niets hadden gemist vertrokken we richting Smith Rock State Park. Dit is een mooi en helder rivierdal omgeven door spitse rotskliffen. Vooral klimmers komen hier aan hun trekken en die zag je dan ook volop. Er zijn diverse wandelpaden uitgezet rondom de kliffen en de rivier. Bij aankomst keken wij ons ogen uit. Het leek net alsof je de set van een Western opliep. Zo mooi en je had er direct beelden bij dat daar de cowboys en indianen in een ver verleden hebben geleefd. We kozen ervoor om een trail te doen van ongeveer 3,5 km. Eerst naar beneden het dal in en dan langs de rivier lopen. Aan de overkant begonnen de bergliffen en dat was een adembenemend uitzicht. Op een gegev en moment komt je op het punt uit waar je weer naar boven moet. Dit was een uitdaging voor ons maar onze training in Oostenrijk in juni deed ons nu goed. Redelijk kwiek liepen we de berg op en kam wel vermoeid maar redelijk fris weer boven.
Daarna heerlijk ons water opgedronken en even uitblazen. Onze maag begon ook wat te brommen en na weer bij de auto te zijn gekomen was het snel op zoek naar een eetplaats. Het werd dit keer (De 1e keer pas) de Mac. Daar hebben we een hamburgertent en een cola en milkshake genomen. We kwamen weer een beetje bij. Ondertussen was het 15.00 uur geworden en we besloten de rest van de dag aan het water in Bend door te brengen. Heerlijk op een terras aan de waterkant in het zonnnetje. Het leven is mooi hier. Drankje erbij en helaas geen sigaartje, want dat mag nergens hier. Moe maar voldaan kwamen we in ons hotel aan. Ff lekker opfrissen en straks lekker dichtbij eten. Mogen vertrekken we richting Hood River in het noorden van Oregon. We gaan dan even een kijkje bij de Mount Hood, de hoogste vulkaanberg (3429) van Oregon. Tot morgen