Dag 10: Salida - Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 10: Salida - Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 10: Salida - Denver

16 September 2022 | Verenigde Staten, Denver

Vandaag de laatste van ons 1e gedeelte van deze reis. Een rit van 2 1/2 uur naar Denver. Maar voor we daar naartoe gaan willen we eerst langs het Amfitheater op een half uur van Denver af. Dit openluchttheater ligt midden tussen het rode rotsgebergte van de Rocky Mountains. Veel grote bands hebben hier opgetreden. Onder andere de b

Beatles en U2. Na twee uur rijden kwamen we op d plaats van bestemming. Het was niet heel druk dus dat was wel fijn. Maar eer we iets te zien kregen moesten we een flinke trip bergopwaarts maken langs schuine paden en vele trappen. Toen we er uiteindelijk waren viel onze mond wel even open. Wat een gigantisch theater. In totaal kunnen er 9545 bezoekers in. Het licht inderdaad tussen de rode rotsen in en je hebt hiervandaan ook een schitterend uitzicht naar de omgeving. Na een half uurtje rondgekeken te hebben gingen we bergafwaarts richting auto en een half uurtje later reden we Denver in.

We rede direct richting downtown want daar zou het allemaal gebeuren. Wel dat viel ons een beetje tegen moet ik zeggen. Er was een korte straat met wat restaurants en winkels in de stijl van het oude wilde westen. Daar omheen stond het vol met moderne gebouwen. Ook waren er heel veel straat opengebroken waardoor je niet overal kon komen. We hadden ondertussen wel trek gekregen en hebben heerlijk gegeten in een wijnrestaurant. Mosselen en een charcuterie met daarbij een heerlijk pinot grigio. Dit maakte alles weer een beetje goed. Daarna de auto uit de pakeergarage gehaald en nog even sightseeing door Denver gereden. Het is een hele moderne stad die ons niet echt kon bekoren. Vervolgens richting hotel waar de receptioniste ons nog herkende van vorige week. We kregen speciaal van haar een kamer op de 10e verdieping waar vandaan we een schitterend uitzicht op de stad hadden.

Een eenvoudige maaltijd in de baar van het Hotel bracht eens einde aan deze dag.

De afgelopen 1 1/2 week hebben we de staten Colorado, Utah en Nieuw Mexico doorkruist. Veel gezien en veel gedaan. Het was fantastisch.

Morgen vliegen wij van Denver naar Houston waar we de komende 1 1/2 week de staat Texas zullen doorkruisen. Het weer schijnt daar ook goed te zien dus dat is prima. Wat we daar gaan beleven lezen jullie de komende dagen weer.

• 17 September 2022 - 08:23

Lia:

Wauw! Echt een mooie trip, eigenlijk pas 1 1/2 week onderweg en jullie hebben nu al zoveel gezien. Op naar de volgende 1 1/2 week, leuk net of we er een beetje bij zijn..

• 17 September 2022 - 09:27

Jolanda Van Dijk:

Geweldig !!!!!goede reis en met Denver is geweldig bedoelde ik natuurlijk onze kleinzoon ☺️

• 17 September 2022 - 12:52

Sandra:

ik kan niet wachten op jullie texas avontuur!