Dag 1 Amsterdam - Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 1 Amsterdam - Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 1 Amsterdam - Seattle

10 September 2018 | Verenigde Staten, Seattle

Klokslag 06.15 uur stond onze chauffeur Martin voor de deur. Met kleine oogjes weliswaar, maar hij was er wel. Snel onze koffers in de bus en richting Schiphol, waar we even voor 7 uur aankwamen. Afscheid nemen en richting incheckbalie. De boardingpassen hadden we thuis al op onze telefoons gezet en reste ons alleen nog maar de koffers af te geven. Dit gaat tegenwoordig allemaal automatische was dan ook zo gepiept. We zaten dik onder het toegestane gewicht dus we kunnen het een en ander mee terugnemen.
Na nog wat inkopen gedaan te hebben, zonder sigaren geen vakantie, gingen we exact om 10.10 uur de lucht in. Met Delta vliegen is echt ideaal. Ruime stoelen en Hans had zowat ruimte over. De logistieke verzorging was geweldig. 3x een maaltijd/snack en drinken overvloed. Dat maakt 9 uur vliegen wel aangenaam.
Om 11.00 uur Seattelse tijd (20.00 uur in Holland) kwamen we aan in Seattle. Diverse recensies die ik gelezen had gaven aan dat de de Immigration nog wel eens op zich kon laten wachten. Wachttijden van 2 uur waren geen uitzondering. Maar van dat alles bleek niets toen we aankwamen in de grote hal voor de Immigration. Binnen drie kwartier waren we van uitstappen uit het v liegtuig bij instappen in de auto. Alles liep op rolletjes we waren er snel doorheen en met de shuttlebus naar het verhuurbedrijf. Ook daar ging het allemaal een stuk soepeler dan twee jaar geleden in Atlanta. Geen extra verzekeringen. Werden er aangeboden en alles was netjes betaald. Toen naar de garage waar alle auto’s staan. Dit is altijd een spannend moment. Meestal mag je uitkiezen en zo ook nu. Wilma zag direct een Blauwe Nissan SUV staan en deze hebben we genomen. Stond nog geen 10.000 km op de teller. Dus praktisch nieuw.
Snel de TomTom aangesloten en op weg naar het hotel wat op vijf minuten rijden ligt. Inchecken, auto uitpakken en naar de kamer. Daar stond Wilma een verrassing te wachten. Kennelijk was haar koffer wat hardhandig behandeld door het personeel op de luchthaven waardoor een complete shampoofles gebarsten was. De koffer rook lekker maar ook haar kleren. Snel alles eruit gehaald en her en der te drogen gehangen

Het was inmiddels 13.00 uur en nog ff te vroeg om naar bed te gaan. Dus op naar Seattle. Onze bestemming was the Space Needle midden in Seattle. Deze is 605 meter hoog en gebouwd voor de wereldtentoonstelling van 1962. Tegenwoordig is het een populaire toeristische attractie. Daar aangekomen was het geweldig druk. De Needle staat midden in een groot park waar vandaag een Hawaïfestival werd gehouden. Het leek een beetje op de rollende keukens dus we vielen met ons neus in de Hawaiboter. De Needle zijn we vanwege de drukte maar niet op geweest maar wel het Hawaïfestival van dichtbij meegemaakt. Overal levende muziek wat een zeer gezellige sfeer gaf. Ondertussen begon de vermoeidheid wel toe te slaan en besloten we om 17.00 uur plaatselijke tijd (02.00 uur Nederlands) weer richting hotel te gaan. Nog even wat te drinken en te eten gehaald en lekker naar de kamer. Het einde van de 1e dag en moe maar voldaan ploffen op bed. Morgen Seattle verder verkennen en dat gaan jullie morgen weer lezen.

• 10 September 2018 - 10:36

Lia:

Wauw, wat een lang verhaal al en dat voor de 1e dag! Kan niet wachten tot de volgende, superleuk! Xxx

• 10 September 2018 - 13:31

Marion Thijs:

Wat leuk om te lezen. Blijf het volgen.

• 10 September 2018 - 14:34

Hanneke:

Fijn dat de reis zo soepel verlopen is, vooral voor Wilma fijn :) Mooie dag om mee te beginnen, benieuwd naar wat er allemaal volgt. Heel veel plezier X

• 10 September 2018 - 17:15

Patricia:

Vanuit Mali heel veel plezier de komende weken en ik vind het heerlijk om mee te kunnen lezen ;-)

• 10 September 2018 - 17:18

• 10 September 2018 - 17:15

Patricia:

• 10 September 2018 - 20:08

Sandra:

Heerlijk dat de reis zo lekker vlot verliep! En wat zal Wilma lekker ruiken!

• 11 September 2018 - 04:54

Elna:

Leuk om te volgen. Veel plezier verder.