Dag 8 Zon, zee en strand - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 8 Zon, zee en strand - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 8 Zon, zee en strand

17 September 2018 | Verenigde Staten, Newport

Vandaag begon de dag met veel regen en besloten we om eerst even langs een outlet te gaan. In de loop van de dag zou het opklaren en daar wachten we dan maar op. Na het prima ontbijt en een half uurtje rijden kwamen we bij de outlet. Het was nog erg rustig en we konden op ons gemak even snuffelen. Na wat sportkleding, spijkerbroeken en shirts voor Dylano gekocht te hebben, brak inderdaad de zon door. Oregon staat bekend om zijn ruige kust en een aantal plekken wilden wij dan ook graag zien. Allereerst Otterrock. Een ruig gedeelte van rotsen in zee met in het midden een groot gat waar de golfen tegenaan kletsten. Ook was de kans op het zien van walvissen daar erg groot. Het werd steeds warmer en toen we aankwamen scheen de zon volop. Een schitterend uitzicht over de rotsen leverden mooie plaatjes op. Helaas hier geen walvis te zien. Na een half uurtje vertrokken we richting Yaquina Head, een natuurgebied tegen de zee aan waar op de punt een vuurtoren staat. Ook hier vandaan had je een schitterend uitzicht over zee en de vele rotspartijen. Na wat mooie foto’s genomen te hebben werd een oudere Amerikaan wat zenuwachtig naast ons. Hij was druk tegen zijn vrouw aan het gebaren dat het onze aandacht trok. “Did you see the Wales?” Vroeg hij ons. Wij hadden natuurlijk niets gezien, maar nadat de Amerikaan had aangewezen waar ze zwommen gingen wij er ook op letten. En ja hoor daar verschenen er opeens twee boven water. Erg indrukwekkend was dit. Zelfs zo dat ik ff vergat om foto’s te nemen. Helaas bleven ze daarna weg en konden we ze niet alsnog vastleggen. Dan maar terug naar Newport om te lunchen. Een gezond broodje bij Subway vulde onze maag en we waren klaar voor een heerlijke strandwandeling. Onderweg even lekker uit de wind op het strand gelegen en een klein tukje gedaan. Het was heerlijk om zo de dag door te brengen. Het liep ondertussen tegen half vijf en tijd om de Irish pub weer even te bezoeken. Na een drankje richting hotel en even lekker relaxen. We hadden onderweg een wokrestaurant gezien en daar hebben we de avondmaaltijd genuttigd. Porties waar makkelijk 4 personen van konden eten kregen wij voorgeschoteld en de garnalen en de biefstuk smaakten dan ook geweldig. Daarna richting hotel voor de dagelijkse handelingen zoals foto’s uploaden en het verslag schrijven. Morgen gaan we weer verplaatsen en wel naar Coos Bay. Hier gaan jullie morgen weer alles over lezen.

• 19 September 2018 - 13:06

Hanneke:

Geweldig he walvissen!! Ik vind het ook prachtige beesten en kan me voorstellen dat je dan vergeet om foto's te maken. En dat broodje Subway ken ik nu ook, das een flinke :)