Dag 7 Newport - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 7 Newport - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 7 Newport

16 September 2018 | Verenigde Staten, Newport

Van Seaside gaan we vandaag naar Newport. Een rit van ongeveer 160 km langs de kust. Aangezien ons hotel geen ontbijtservice had besloten we onderweg te gaan ontbijten. Halverwege kwamen we op een klif een leuk restaurant tegen, genaamd Pirates Hawk. Wat we hiervan moesten verwachten wisten we niet maar we hadden trek en dus gingen we naar binnen. Een heerlijk ontbijt werd ons geserveerd. Gebakken eieren met tomaat, worstjes, fruit, jus d’orange en koffie. Dat was ff smullen en we konden er voorlopig weer tegen. De weg naar Newport liep geheel langs de kust van Oregon en had prachtige vergezichten. Regelmatig zijn we dan ook even gestopt om wat foto’s te schieten. Omstreeks 12.00 uur kwamen we bij ons hotel aan. Het was inmiddels droog geworden en dat was wel fijn. Na ingecheckt te hebben vertrokken we richting de ouide vissershaven van Newport. Daar lagen de zeeleeuwen ons al op te wachten. Wel honderden lagen er in het water of op een houten ponton. En een herrie dat ze maakten. Na een uurtje rondgestruind te hebben was het tijd voor de lunch. We vonden een tentje wat gerund werd door een Thais vrouwtje van rond de 60. Zij deed dit helemaal alleen zowel de bediening als de keuken. Of het helemaal schoon was daar hadden wij onze twijfels over maar het eten was goed. Uiteindelijk waren wij nog de enigste gasten en het Thaise vrouwtje bood ons zowaar een kamer aan om te overnachten. Voor een ‘special price’ van 100 dollar. We wilden daar nog niet dood gevonden worden en zeiden dat we reeds een Hotel hadden geboekt. Iets wat teleurgesteld gaf ze de rekening en zijn wij weer verder gegaan.
In de buurt van ons hotel was een leuke wijk met allemaal kunst en antiekwinkels. Ook houten vakantiehuisje versierd met allemaal visserrijartikelen stonden daar voor de verhuur. Leuk om doorheen te lopen en overal ff te kijken. In deze wijk was ook een Iers gedeelte met een aantal Ierse winkels, een pub en een restaurant. In de Pub hebben we een Guinness gedronken die erg goed smaakte. Terug in het hotel, omstreeks 18.00 uur gingen we een uurtje liggen. Om. 20.00 uur schrokken we wakker en bleken we iets langer geslapen te hebben dan gepland. Snel ff opfrissen en richting het Ierse restaurant voor het diner De Pie van Beef met Guinness gemaakt smaakte erg lekker. Als afsluiten natuurlijk de Irish coffee en daarmee was een einde gekomen aan weer een mooie dag. Morgen blijven we in Newport en gaan we verder op verkenning. Tot morgen

• 16 September 2018 - 08:57

Sandra:

Wat een leuke verslagen Hans!