Dag 12 Bend en staandehouding door een motoragent - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 12 Bend en staandehouding door een motoragent - Reisverslag uit Bend, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 12 Bend en staandehouding door een motoragent

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

21 September 2018 | Verenigde Staten, Bend

Na een heerlijk ontbijt en afscheid genomen te hebben van de eigenaar van ons hotel in Prospect ging de route vandaag verder richting Bend. In Bend gaat het landschap over van naaldbossen en mooie bergtoppen naar een droog, hoog woestijnlandschap. Bend ligt op een vulkaan die al jaren geleden voor het laatst is uitgebarsten. Dit geeft een gerust gevoel. We kwamen er exact om 11.00 uur aan en na te hebben ingecheckt was het tijd voor koffie met Pie. Dit keer een bananen voor mij en een hazelnoot carambel voor Wilma. Daarna richting een geheel nieuw gedeelte van Bend genaamd Old Mill District. Inderdaad een moderne wijk met heel veel winkels en restaurants gelegen aan de Dechutes-rivier. De zon scheen volop dus wij hebben heerlijk aan de waterkant gezeten en van de lunch genoten. Daarna naar Old Town waar heel veel antiekwinkels zijn en galerieën. Na de zware dag van gisteren hadden we besloten er vandaag een rustig dagje van te maken. Wel wilde wij nog even naar Pilot Butte Scenis Viewpoint. een berg aan d rand van de stad waar je vanaf boven de geheel stad en de omgeving kan zien. Bij helder weer zie je de mooi bergen met sommige nog met sneeuw op de top. TomTom ingesteld en op weg. Door een late reactie van TomTom konden we niet mee linksaf daar het had gemoeten. Bij de volgende verkeerslichten dus keren en terug. Nog gekeken naar een bord verboden te keren maar die was er niet. Dus vol goed moet gekeerd en richting de juiste afslag. Opeens zag ik in mijn achteruitrijspiegel rood/blauwe zwaailichten van een motoragent. Ik begreep dat dit voor mij was bedoeld en dat ik moest stoppen. Even doorrijden naar een veilige plek en daar de auto tot stilstand brengen. Een grote forse diender stapte. Op ons af en deed zijn handschoenen al uit. Ik dacht dit gaat niet goed. Een motordiender die zijn handschoenen uit doet gaat schrijven. Hij sprak mij aan en nadat hij begrepen had dat we toeristen waren vroeg hij om mijn internationale rijbewijs. Dit had ik echter niet omdat deze niet meer verplicht is voor Amerika. Tevens zei hij dat ik niet had mogen keren en dat dit heel gevaarlijk was. Ik begon nog over het bord wat er niet was maar dat had weinig zin. Het mocht niet. Toen wilde hij mijn Nederlandse rijbewijs zien en begon wederom over het internationale rijbewijs. Ik ben de discussie maar niet aangegaan en gaf de diender gewoon gelijk. Als ik hem de volgende keer meenam dan zag hij de overtreding door de vingers en mochten wij verder. Wel vroeg ik nog even mijn Nederlandse rijbewijs terug en daarna zijn we snel de berg opgereden. Een schitterend uitzicht over Bend kregen we als Panorama te zien. Na wat foto’s gemaakt te hebben was het alweer 5 uur en besloten we terug naar het hotel te gaan om nog ff lekker in de zon met een drankje te zitten. ‘S avonds heerlijk bij Appelbee gegeten en nu aan d koffie in het hotel. Morgen gaan we naar Sister, een oud stadje wat nog volledig in stijl van het oude wilde westen is, en naar Treboone waar mooie rotspartijen zijn. Tot morgen weer.

  • 21 September 2018 - 04:57

    Hanneke:

    Tjonge, zo denk je dat je niet gesnapt wordt, maar je wordt wel degelijk in de gaten gehouden! En dan moet je die diender ook nog gelijk geven terwijl jij natuurlijk gelijk hebt! Dat is wel een dingetje he :) Dat borreltje zal wel gesmaakt hebben na dit avontuur. Geniet maar weer van je mooie reis X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 21 Aug. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 34886

Voorgaande reizen:

07 September 2022 - 29 September 2022

Nieuw Mexico en Texas

09 Juni 2019 - 22 Juni 2019

Duitsland 2019

09 September 2018 - 28 September 2018

2018 Noord-West Amerika

05 Juni 2016 - 26 Juni 2016

Deep South en Florida juni 2016

07 September 2015 - 20 September 2015

Westkust Frankrijk 2015

21 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 September 2014 - 21 September 2014

Deep South 2014

Landen bezocht: