Dag 11 Prospect en Crater lake - Reisverslag uit Union Creek, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 11 Prospect en Crater lake - Reisverslag uit Union Creek, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 11 Prospect en Crater lake

20 September 2018 | Verenigde Staten, Union Creek

Vandaag stond de rit naar onze volgende bestemming Prospect op het programma. Een rit van ongeveer 125 km en dat was te overzien. Om 10.00 uur kwamen we bij ons hotel genaamd Prospect Historic hotel aan. Een werkelijk pittoresk hotel helemaal in de stijl van het oude Wilde Westen. De inrichting was ook authentiek en alle kamers waren verschillend. Onze kamer was niet zo groot als we gewend waren maar wel erg gezellig. Na een bakkie koffie vertrokken we als 1e naar Becky’s restaurant. Ook een restaurant in de stijl van weleer waar ze heerlijke stukken pie zouden verkopen. En dat was juist kan ik zeggen zowel de Appel al de kokos Pie smaakte voortreffelijk. Daarna een korte wandeling naar een waterval en naar een aantal huizen van 2 eeuwen geleden, die volledig waren opgeknapt en er heel mooi en leuk uitzagen.
Vervolgens naar het hoogtepunt van deze dag Crater Lake. Een vulkanisch kratermeer welke 7000 jaar geleden is ontstaan bij een vulkanische uitbarsting en werkelijk schitterend blauw is. Het diepste punt is 625 meter. Je moet er even voor klimmen, naar de top van de vulkaan, maar dan krijg je ook wat te zien. Echt schitterend en adembenemend. Je hen diverse uitkijkpunten vanwaar je over het hele meer kan kijken. Na een uur begon onze maag weer te rommelen en zijn we lekker gaan eten. Daarna nog een mooie wandeling gemaakt naar diverse meertjes en watervallen. Moe maar voldaan kwamen we bij het hotel aan. Op de waranda stonden allemaal rieten- en schommelstoelen en daar konden we onder het genot van heerlijk sigaar en een drankje bijkomen. Het hotel had ook en eigen restaurant geheel in autenthieke stijl van rond de 1800, Hier hebben we heerlijk en gezellig gegeten. Nu op onze kleine maar intieme kamer ff uitbuiken en het verslag schrijven. morgen naar Bent en dat gaan jullie weer lezen.

• 20 September 2018 - 10:01

Hanneke:

Wat heerlijk dat jullie zo genieten met z'n tweetjes! Inderdaad een heel blauw meer, bijna onwerkelijk. Genoeg te zien deze vakantie, erg leuk X