Dag 3 Mount Vernon, Boeing en Outlet - Reisverslag uit Mount Vernon, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 3 Mount Vernon, Boeing en Outlet - Reisverslag uit Mount Vernon, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 3 Mount Vernon, Boeing en Outlet

11 September 2018 | Verenigde Staten, Mount Vernon

Vandaag was de dag dat we Seattle gingen verlaten en op weg gingen naar onze volgende bestemming Mount Vernon. Maar allereerst stond een bezoek aan de Boeingfabriek op het programma. We hadden voor de tour van 10.00 uur gereserveerd. Gezien de verwachte ochtendspits en we waren wederom om 06.00 uur wakker, vertrokken we al om 07.45 uur vanuit ons hotel. De spits viel reuze mee en dan is ook de carpoulestrook een uitkomst voor als je met 2 of meer personen in de auto zit. We waren dus al binnen 45 minuten op het immense terrein van Boeing. Gelukkig was het restaurant al open en konden we even heerlijk ontbijten. Daarna de tickets ophalen en toen bleek dat we nog met een tour van half tien meekonden. Helaas mochten er geen fotocamera’s en telefoons mee met de tour en konden we geen foto’s maken. Met een bus werden we naar een grote hangar gebracht waar vier verschillende Boeing types worden gebouwd: 747, 777, de Dreamliner en de beroemde 737. Via een ondergronds gangenstelsel kom je in een gigantisch hanger die 55 voetbalvelden groot is. We gingen met een lift omhoog naar de derde ring alwaar je van bovenaf de werkzaamheden kan aanschouwen. Het was erg imponerend en meerdere vliegtuigen stonden achter elkaar geparkeerd. Overal zag je werklui bezig met monteren en andere werkzaamheden. Het was een drukte van jewelste maar opvallend was de rust die er heerste. Iedereen deed zijn ding en er werd weinig tot niet met elkaar gesproken. 24/7 werken er in totaal 35.000 werknemers die alleen maar bezig zijn met het bouwen van Boeings voor maatschappijen van over de hele wereld. Als de montage af is dan volgt het spuiten in de kleuren van de maatschappij en daarna worden ze uitgebreid getest zowel op de grond als in de lucht. Dan pas vindt de aflevering plaats en vliegen er piloten van de desbetreffende maatschappij in, die hun nieuwe aanwinst komen ophalen. Een geweldige ochtend en belevenis om dit te mogen zien. Mocht je een keer in Seattle zijn dan is dit zeker een aanrader.
Om 12.00 uur vertrokken wij weer en onze volgende bestemming was een outlet halverwege onze weg naar het Hotel. Daar moesten we dus even stoppen. Eerst koffie met wat lekkers en daarna winkel in winkel uit. We hebben niet veel gekocht omdat we in Oregon ook nog naar een outlet gaan en de staat Oregon is belastingvrij. We moeten op de kleintjes letten. Omstreeks 14.00 uur hadden we het wel gehad en hebben we heerlijk Indisch geluncht. Vervolgens naar ons hotel waar we direct op de kamer konden. Vlakbij Mount Vernon ligt het plaatsje La Conner en volgens de receptioniste is dit een leuk plaatjes om te bezoeken. En inderdaad had zij gelijk. Een pittoresk dorpje aan het water met hele oude huisjes en pittoreske winkels. Ook diverse gezellige restaurants aan het water. Na eerste even de dorst te hebben gelest zijn te voetjes verder gegaan. Opvallend was dat de bewoners heel vriendelijk waren en graag een praatje willen maken. We waren dus ff onderweg maar hebben ons Engels weer even opgevijzeld. Hierna nog even in de plaatselijk super wat boodschappen gedaan en toen weer richting hotel. Moe maar voldaan zitten we nu aan een drankje en bespreken we de dag naar van morgen. Dan gaan we naar Port Angeles en moeten we met de veerboot. Hoe dat verloopt lezen jullie morgen