Dag 6 Seaside - Reisverslag uit Seaside, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu Dag 6 Seaside - Reisverslag uit Seaside, Verenigde Staten van Hans Korff - WaarBenJij.nu

Dag 6 Seaside

15 September 2018 | Verenigde Staten, Seaside

Vandaag stond de dag in het teken van de grote verplaatsing. Van Port Angeles en het Olympus park gaan we verkassen naar de staat Oregon en het kustplaatsje Seaside. Na weer een “stevig” ontbijt vertrokken we om 09.00 uur voor een lange rit. Eerst nog even voltanken en pinnen en we waren er helemaal klaar voor. Het weer was goed en de zon scheen zelfs.
Als tussenstop zouden we nog naar het regenwoud gaan in het Olympus Park. Dit was ongeveer halverwege onze rit op ongeveer 2 1/2 uur rijden. Dit regenwoud genaamd Quinault Rain Forest zou namelijk wel open zijn en vol goede moed reden we die kant op.
Aldaar aangekomen was het inderdaad volledig groen. Ondoordringbaar en nat. Eigenlijk niet veel anders als gisteren. Toch hebben we een kleine trail gelopen en keken onze ogen weer uit. Gigantische bomen volledig met mos begroeid en heel veel ander groen rondom ons heen. Ook natuurlijk weer de nodige beekjes en stroompjes. Echt mooi om te zien. Aangezien we nog een aardig stuk moesten rijden en niet geheel onbelangrijk moesten lunchen, besloten we de trail in te korten en onze weg vervolgens voort te zetten. Een snelle lunch bij onze vrienden van de Mac. (De 1e keer) vervolgden wij onze weg richting Seaside. Een mooie weg, grotendeels langs de kust van de grote Oceaan, bracht ons helemaal naar Seaside. Een gezellige badplaats te vergelijken met Zandvoort bij ons. Ons hotel stond direct aan het strand dus dat was een cadeautje. Na geïnstalleerd te zijn gingen we toch ff het strand op. Het weer was nog lekker en daar moesten we gebruik van maken. Daarna de drukke winkelstraat met vele winkels en restaurants. Wilma scoorde een sweater en Hans een mooie lederen hoed. We hadden trek gekregen en dit keer werd het een gezellig grillrestaurant. Garnalencocktail vooraf en een steak serlion als hoofdgerecht. Heerlijk was het allemaal.
Daarna even uitbuikrn aan het strand waar veel mensen hun eigen kampvuur hadden gemaakt. Heel gezellig allemaal. Ook was er een gezin die een tentje hadden opgezet waar ze voornemens waren vannacht in de slapen met hun vierjarig zoontje. Zag er echt leuk uit. Na een Irish Coffee in ons hotel was het tijd om de kamer op te zoeken. Een mooie dag was weer ten einde. Morgen gaan we richting Newport een vissersplaats op ongeveer 150 km afstand. Jullie gaan alles dan weer lezen

• 19 September 2018 - 13:04

Hanneke:

Lange reis dit keer, leuk zeg om op het strand te slapen. En fijn dat jullie nog een stukje regenwoud gezien hebben!